Dobrý večer, dnes je pondělí 17.2.2020
svátek slaví Miloslava,
zítra Gizela
•Žhavé novinky, informace, soutěže a výhry jen
pro vyvolené, kteří se přihlásí k odběru níže...
facebooktwitteryoutubeinstagram
 Počet provozovaných vozidel v Prostějově a jeho okolí stoupá. Je totiž stále modernější, potřebnější a hlavně pohodlnější se z místa na místo přepravit co nejrychleji, což jiný druh pozemní dopravy prostě neumožňuje. Jsme sice městem cyklistů, ovšem na druhé straně jsou v každé rodině minimálně dvě osobní auta, ne-li i víc. A s tím samozřejmě souvisí spousta problémů, se kterými se snaží vyrovnat prostějovský magistrát. Hlavně jde o nedostatek parkovacích míst, což je bolest především hustě zastavěných lokalit města, nejvíce pak sídlišť.


Neustálé zvyšování počtu vlastněných vozidel v Prostějově a okolí je patrné i pro laika na každém kroku. „Jedná se o celorepublikový trend a Prostějov není výjimkou. Souvisí to asi se zvyšováním životní úrovně,“ souhlasí Miroslav Nakládal, vedoucí odboru dopravy prostějovského magistrátu. Jak ale ujistil, podle jeho názoru odpovídá i vyššímu počtu vozidel kvalita silniční sítě v Prostějově. „Kdo objektivně porovná situaci s jinými městy, například s Přerovem, tak si odpoví na tuto otázku sám. V Prostějově jsou dlouhodobě přijímána a realizována opatření ke zlepšení dopravní situace, ať se již jedná o budování nových komunikací i vnějších okruhů, nebo úpravu křižovatek k zajištění lepší průjezdnosti. Co se týká možnosti parkování, je snaha situaci zlepšovat, například při revitalizací sídlišť. Narážíme ale na limity dané prostorem, který je k dispozici. V současné době se zpracovává studie řešení parkování v centru města. Je otázkou, kam bude oblast mobility směřovat, růst počtu vozidel nebude donekonečna možný,“ řekl Večerníku k této problemartice Nakládal.
O vyjádření jsme požádali také náměstka primátora pro stavební investice Jiřího Rozehnala. Zajímal nás i jeho názor, zda jsou kapacita dopravy a technický stav silnic či křižovatek ve městě dostatečné, aby dokázaly zvládnout nápor tolika aut. „V souvislosti s životním stylem dneška roste počet aut, a to nejen v Prostějově. Auto je každodenní pracovní pomůckou. Navíc spousta firem či společností leží na okraji či mimo město, mají třísměnný provoz a nezbývá než volit automobil. Stejným tempem roste i tranzitní doprava přes naše město. Kapacita křižovatek je na běžný provoz dostačující, bohužel stavební práce, ať už obecně, či konkrétně v současnosti na Plumlovské ulici nebo Floriánském náměstí, působí nárazově ve špičkách problémy. Velkou úlevu od tranzitní dopravy přinese severní obchvat města, současně zvažujeme vypracování studie na vybudování severozápadní větve směrem od Tiché na Kostelec na Hané s cílem napojení právě na ten severní,“ zareagoval Jiří Rozehnal (ANO 2011) s tím, že současné dopravě pochopitelně uleví i 1. listopadu zprovzněná Plumlovská ulice.
Stále častějším problémem je kapacita parkovišť, hlavně na sídlištích. Jak ale s ním naložit? „Sídliště obecně vykazují vyšší koncentraci obyvatel a s tím je spojen i počet aut. Téměř každý z nás vykazuje tendenci parkovat co nejblíže svého bydliště, tak to reálně je. V žádném případě nechceme a nebudeme budovat nové parkovací plochy na úkor zelených ploch. Řešením zůstává výstavba parkovacích domů či ploch v rámci disponibilních vhodných lokalit bez úbytku zeleně. Jak jsme již avizovali, jednou z příštích investičních akcí bude taková výstavba v centru města. Na sídlišti naproti nemocnice vybuduje soukromý investor další krytá stání, pro což jž magistrát odprodal pozemky. Ovšem budeme si muset zvyknout na to, že ke svému autu budeme muset jít třeba pět minut pěšky,“ konstatuje Rozehnal.
Vedoucí odboru dopravy prostějovského magistrátu poskytl Večerníku statistiku počtu vozidel registrovaných odborem dopravy prostějovského magistrátu. Ovšem s upřesňujícím vysvětlením. „V tabulce jsou uvedeny počty provozovaných automobilů, nikoliv registrovaných, protože část je jich v takzvaném depozitu, tedy mimo provoz. Jedná se o vozy registrované v obvodu působnosti našeho úřadu, tedy v okrese Prostějov mimo Konicka. Je potřeba také připomenout, že řada vozidel provozovaných u nás může být registrována jinde, například v sídlech firem. Proto uvedená čísla nemusí být plně vypovídající o jejich konkrétním počtu v naší oblasti,“ uvedl Miroslav Nakládal.

Total Comments

  • Ples Jevíčko
  • gatta
  • Interforst
  • Kendrion
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Předpověď počasí

Předpověď počasí

Přidejte si nás na Facebooku

Anketa - hlavní

Jak jste spokojeni s dosavadním působením primátora statutárního města Prostějov Františka Jury?

2020 plesy
2017 vitejte na svete banner
Speciály Večerníku
2019 tv pohoda banner

 

Barometr

Památky lákají.

V Olomouckém kraji vloni došlo k nejrychlejšímu nárůstu počtu turistů v rámci celého Česka. Vyplývá to z aktuálních dat Českého statistického úřadu. Návštěvnost narostla téměř o devět procent a více lidí zde také přenocovalo. V regionu se vloni ubytovalo přes tři čtvrtě miliónu hostů.

Sabine páchala škody.

Černé předpovědi se vyplnily a orkán s dívčím jménem způsobil výrazné škody i v regionu. Strhával střechy, vyvracel stromy a ničil také elektrická vedení. Škody sčítá i prostějovský magistrát, kvůli dalším škodám byl nucen dokonce na dva dny uzavřít Městský hřbitov.

Total Comments

Osobnost týdne

ZDENĚK IZER
06 pawlovska
Známý bavič a imitátor tentokrát rozechvěl bránice divákům při svém nedělním představení v němčickém kině Oko, u něhož nechyběl ani Večerník

Total Comments

Číslo týdne

1 708


Jde o varování? Také na Prostějovsku se výrazným způsobem zvýšila nezaměstnanost, a to o čtrnáct procent. Aktuálně je na prostějovském „pracáku“ registrováno přes sedmnáct stovek lidí bez práce.

Total Comments

Výrok týdne

„LIDÉ SI NA MĚ UKAZUJÍ PRSTEM“

Redakci se ozval svědek bedihošťského případu skorovraždy. Nešťastný muž J. C. si postěžoval nad chováním spoluobčanů. Někteří jej prý viní ze spoluúčasti...

Total Comments