Příjemnou noc, dnes je středa 17.7.2019
svátek slaví Martina,
zítra Drahomíra
•Žhavé novinky, informace, soutěže a výhry jen
pro vyvolené, kteří se přihlásí k odběru níže...
facebooktwitteryoutubeinstagram

Po čtrnácti letech se filmoví fanoušci dočkali vysněného pokračování. Bob Parr a jeho rodinka úžasňáků jsou zpět v plné parádě. Tentokrát nebudou čelit jen superpadouchům, ale i nástrahám obyčejného světa rodičů a dětí. Studio Pixar ví, jak točit animované filmy, a je ohromně pozitivní, že i po tolika letech se ke svému projektu vrátili režisér i herci z prvního dílu. Večerník se filmem pobavil v kině a shrnul to pro vás v pravidelné recenzi.

Pixar má na kontě tři nefalšované klenoty. Toy Story, Hledá se Nemo a Úžasňákovi. První se dočkal už tří pokračování a další Příběh hraček přijde za rok. Předloni dorazila Dory, která hledala rodinu, a vyklubala se z toho zábavná, ale trochu průměrná podívaná. Návrat rodinky superhrdinů přišel po dlouhých 14 letech, proto byla cesta do kina poněkud s obavami. Ty ale byly po pár minutách s přehledem zažehnány. I po tak dlouhé době začíná dvojka přesně tam, kde první díl skončil. Po letech čekání se tak dozvíte, jak proběhl duel s Podkopávačem, jak dopadlo Violetino rande a co se s problémovou rodinkou dělo v následujících dnech a týdnech. Našly se ale chvíle, kdy film maličko pokulhává, a to zrovna v důležitých pasážích příběhu. Budete mít pocit, že příběh už jste někde několikrát viděli a některé zvraty jsou až moc průhledné, tudíž o nich budete vědět dopředu, pokud máte nakoukaného třeba Bonda. Pozdější scény vás neoslní tolik, jako v hraných akčních filmech, což se dá ale s přehledem odpustit, protože jde vlastně o animák pro děti. V každé scéně obrovsky šlapou, hlavně parádní superhrdinské souboje jeden na jednoho a dobře jsou využité všechny superhrdinské vlastnosti všech postav, co je na plátně mají. Tím je superhrdinský svět ve druhém díle rozmanitější. Dávno tak víme, že je stoprocentní zábava důležitější než šokující děj, a Úžasňákovi 2 jsou v „bavicím" ohledu dalším pixarovským triumfem. Mnohem víc mě bavily domácí scény, ve kterých se Bob snaží starat o rodinu nebo ve kterých se malá Violet pokouší o rande. Hlavně malý Jack-Jack si ukradl pro sebe všechny scény, ve kterých se objevil, a jeho souboj s mývalem byl nejlepší z celého filmu. Tyto scény táhnou film, jsou opravdu vtipné, břitké a plné emocí i v českém dabingu.