Podnikat na internetu je dnes velmi snadné. Díky tomu se z České republiky stala e-shopová velmoc. Funguje u nás více než padesát tisíc internetových obchodů, což je skutečně velmi vysoké číslo. Provozování internetového obchodu totiž s sebou přináší nejen mnoho nových výzev, avšak i řadu úskalí. Část internetových obchodů neuspěje a během prvního roku provozu zanikne. Proč?

 

Nejčastějším důvodem krachu internetových e-shopů je vidina rychlého zisku bez práce. Provozovatel má pocit, že když založí internetový obchod, rychle zbohatne a nebude s tím mít ani moc práce. Ale během krátké doby pozná, že tomu tak není. V lepším případě to „zabalí“ hned. V tom horším proinvestuje značnou část svých osobních financí a nápadu se vzdá až posléze.

Komunikujte se zákazníky

Každý obchod, a to ať už internetový, nebo ten klasický, je o komunikaci. Pokud nejste komunikativní, buďto si k sobě najděte někoho, kdo je, nebo se do toho raději nepouštějte. Provozování obchodu by rozhodně nemělo být anonymní, zákazníci s vámi budou chtít komunikovat.

Prodávejte to, čemu rozumíte

Díky tomu, kolik je u nás eshopů, je nezbytně nutné se nějakým způsobem odlišit od konkurence. Ale to jde dost těžko, pokud nabízím stejné zboží jako oni, a navíc sortimentu nerozumím.

Na začátku vás to neuživí

Do začátku budete potřebovat nějaké peníze. Budete potřebovat nakoupit první zboží, vytvořit e-shop, zaplatit první faktury, a pokud nebudete mít kde brát, dostanete se do potíží ještě dřív, než vlastně pořádně začnete. Buďte přitom trpěliví. Úspěšný internetový obchod nepostavíte přes noc. Nepostavíte jej ani za měsíc. Bude to trvat minimálně rok, než uvidíte, že to skutečně přináší své ovoce. Nicméně nesmíte se zastavit.

Náš zákazník, náš pán

Po celou dobu provozování e-shopu myslete především na zákazníka, a to dokonce více než na sebe. Vaše přemýšlení ovlivňuje styl komunikace, kterým působíte navenek a kterým budujete svou značku. Proto myslete především na to, aby od vás zákazník odcházel vždy s dobrým pocitem. Jedině tak vás lidé začnou doporučovat dále jako spolehlivého partnera, kde byli spokojeni. V dlouhodobém horizontu se vám to bude vracet po celou dobu vaší existence.