Záměr představující další velký pokrok! Letitá vize, že na kolečkových bruslích dojedeme z Prostějova až do kempu Žralok u Podhradského rybníka v Plumlově, začíná mít naprosto reálné obrysy.

Po letech plánování se velký kus práce v celé věci udělal loni. Byla otevřena cyklostezka kolem plumlovské přehrady a také stezka vedoucí podél říčky Hloučely na katastru Mostkovic. Letos se na tyto projekty daří úspěšně navázat.

Už začátkem letošního března se v Mostkovicích pustili do budování dalšího úseku cyklostezky, která by ve finále měla propojit Prostějov s Plumlovem. Lidé po jejím skončení budou moci od letního kina pokračovat po hrázi kolem kempu k domovu seniorů a dále pak po silnici, kde obec nechá vyznačit pruh určený cyklistům či bruslařům. „Se stavbou jsme začali v okolí našeho kempu nad plumlovskou přehradou. Nový úsek asfaltové stezky bude měřit zhruba půldruhého kilometru. Dokončen by měl být do začátku letošních letních prázdnin,“ prozradil Večerníku dobrou zprávu starosta Mostkovic Jaroslav Peška s tím, že náklady na výstavbu přijdou na zhruba 4 miliony korun.

Vše bude navazovat

Obrovskou výhodou budovaného úseku je to, že bude navazovat na již existující asfaltové cesty, po nichž se budou moci bruslaři rovněž vydat. „Naším cílem je, aby lidé z Prostějova mohli jednou na bruslích dojet až ke Žraloku. Nově se fakticky dostanou od přehrady až k sokolovně, která stojí na začátku obce ve směru od Prostějova,“ pokračoval ve zvěstování dobrých zpráv mostkovický starosta. Po dokončení další etapy tak bude prakticky zůstávat jediný problém, čímž je bezpečné překonání Prostějovské a Ohrozimské ulice v Mostkovicích. „To se bohužel přes veškerou snahu a navzdory celé řadě jednání se zástupci Policie ČR zatím nepodařilo vyřešit,“ posteskl si Peška.

Zrádné místo

Nový úsek asfaltové stezky bude pro všechny milovníky pohybu na čerstvém vzduchu nepochybně velkým přínosem. Na bruslaře i cyklisty však na něm číhá jedno poněkud zrádné místo. Tím je prudké klesání od mostkovického kempu ve směru ke zdejšímu domu s pečovatelskou službou. „Toto místo prostě nešlo obejít. Budeme to muset řešit výstražnou značkou, lidé na bruslích i cyklisté s ohledem na své bezpečí budou muset kopec sejít pěšky,“ potvrdil mostkovický starosta.

Jednou až do Repech?

I tak další etapa výstavby stezky představuje významný pokrok pro rozvoj turistického ruchu v regionu. „Slyším to od vás poprvé, ale jsem moc ráda, že se do toho v Mostkovicích už pustili. Věřím, že to bude znamenat přínos pro všechny,“ komentovala tento fakt například plumlovská starostka Gabriela Jančíková. Na závěr nelze pominout fakt, že do budoucna se dokonce uvažuje o prodloužení cesty kolem přehrady ve směru do Repech na Drahanské vrchovině.