Podvodníkovi, který se vydával za bankovního úředníka, naletěla sedmatřicetiletá žena z Prostějova. Důvěra v neznámý hlas v telefonu ji přišla na 74 000 korun. Co přesně se stalo? Dámu minulé pondělí 16. ledna telefonicky kontaktoval muž, který se představil jako pracovník zabezpečovacího úseku banky. Řekl jí, že na jejím účtu vznikl nějaký problém a že je potřeba provést jeho přenastavení a zabezpečení.

 

Nic netušící žena mu poskytla přihlašovací údaje do internetového bankovnictví i údaje ke své platební kartě. Do mobilu si také na jeho doporučení nainstalovala aplikaci pro vzdálený přístup. Poté zjistila, že z jejího účtu byla na zahraniční účet odeslána částka ve výši 74 000 korun. Obrátila se proto na policii.

„Případ nyní vyšetřujeme pro podezření na trestné činy podvod, neoprávněné opatření, padělání a pozměnění platebního prostředku, neoprávněný přístup k počítačovému systému a neoprávněný zásah do počítačového systému nebo nosiče informací a po pachateli pátrá. Podaří-li se podvodníka zadržet a usvědčit, hrozí mu tři až osm let kriminálu,“ prozradila Marie Šafářová, tisková mluvčí Krajského ředitelství Olomouckého kraje.

V souvislosti s tímto případem, který zdaleka není ojedinělý, policie ústy mluvčí doporučuje: „Nereagujte na telefonní hovory, SMS zprávy či e-maily, kterými se vás někdo pokouší vmanipulovat do situace, že jsou vaše finanční prostředky v ohrožení! Kdyby byly vaše peníze opravdu v ohrožení, banka sama zareaguje a učiní potřebná opatření. V případě pochybností vždy kontaktujte svou banku! Pokud vás takovýmto způsobem již někdo kontaktoval, neváhejte a obraťte se na tísňovou linku Policie ČR na čísle 158 a celou záležitost neprodleně oznamte.“