Mnoho lidí se bojí vůbec vkročit do obchodu. Nechtějí čelit nákaze. Vyhledávají proto nabídky supermarketů a vítají možnost nákupů přes internet. Některé řetězce takto fungovaly již na jaře a osvědčilo se jim to. V podzimní vlně nákupy „až ke dveřím“ pokračují.

On-line nákupy se na svém webu například chlubí řetězec Tesco. „Tesco Online nákupy je služba, díky které z pohodlí domova nakoupíte tisíce produktů. Kvalitu a čerstvost nákupu kontrolujeme dvakrát a garantujeme bleskovou reklamaci,“ uvádí Tesco ve své reklamě.

Například Růžena H. pochybuje o logice těchto nákupů. „Na jaře jsem nakupovala pomocí Tesca. Všechno super. Jen když nebylo zboží, co jsem si objednala, dávali hlavně svoji značku. A když jsem to nechtěla, musela jsem dojet do supermarketu a vrátit to tam. Bylo to v té době nelogické,“ posteskla si žena.

„V této době lidé hodně berou trvanlivé potraviny, jako jsou těstoviny, mouka, konzervy nebo rýže,“ nastínila jedna z pracovnic, která on-line objednávky vyřizuje. Nakupuje ohromující rychlostí. „Musím nabrat zhruba 160 položek za hodinu,“ vysvětlila. 

Nákupy jsou často obrovské. „Nebylo výjimkou, že nákup měl až 300 kilogramů. Což řadě zákazníků komplikovalo možnost nákupu,“ řekl mluvčí řetězce Tesco Václav Koukolíček. Nyní jsou podle něj nákupy omezeny maximálně na 80 kilogramů.

Rozvoz mají na starost různé kurýrní společnosti. „Docela se to pronese. Nosíme to zákazníkům až k baráku. Naštěstí nám alespoň poskytli vozíčky,“ popsal svou práci jeden z kurýrů společnosti DoDo, která má na starost rozvoz on-line nákupů.