Proč to nedodělali? To napadlo hned několik našich čtenářů při projížďce po cyklostezce spojující Lutotín s Kostelcem na Hané. „Kostelec by se měl postarat o zbytek. A také by bylo dobré, aby byl přístup k cyklostezce lépe značen. Ti, kteří město neznají, ji asi jen tak nenajdou,“ daly by se shrnout podněty, jež dorazily do redakce. O vysvětlení jsme tedy požádali vedení města.

Starosta Kostelce na Hané Večerníku potvrdil, že napojení na cyklostezku město v současné době neplánuje. Proč? „Řešili jsme to společně s Bílovicemi již v rámci přípravy projektu. V lokalitě, kde u nás cyklostezka končí, stále probíhá výstavba rodinných domů. Nebylo by vhodné, pokud bychom vyasfaltovali stezku a následně ji museli opět rozkopávat kvůli natažení dalších inženýrských sítí. Rovněž uvažujeme, že zde v dohledné době vznikne veřejné osvětlení, na ně však zatím nemáme ani projekt,“ ozřejmil situaci František Horák, podle něhož současný stav nebrání cyklistům, aby štěrkový úsek dlouhý zhruba 50 metrů bez problémů projeli. „Chápu, že třeba pro in-line bruslaře už je to horší. Až bude vše hotovo, tak to doděláme,“ dodal Horák, jenž potvrdil, že už se setkal i s námitkami týkajícími se označení stezky. „I to se bude řešit, ale až v souvislosti s celkovou výstavbou cyklostezky, která by měla spojit Prostějov s Konicí. Počítá se s tím, že po celé své délce bude označena jednotnými značkami. Nemá cenu, abychom tam dávali nějaké značky a pak to předělávali. Na vše se společně s ostatními obcemi zaměříme až ve chvíli, kdy bude celá cesta již dokončená,“ vysvětlil Horák.

Se stavbou cyklostezky spojující Lutotín s Kostelcem se začalo loni v srpnu, dokončena byla v závěru roku. Celkové náklady na výstavbu 1,4 km dlouhého úseku se vyšplhaly na 8,5 milionu korun, obci Bílovice-Lutotín se podařilo získat dotaci 5,58 milionu korun ze státního rozpočtu, dalšími bezmála 2,5 milionu přispěl Olomoucký kraj. Kromě cykloturistů bude sloužit i lidem z Lutotína, kteří si po ní budou moci vyrazit třeba do obchodu.