Příjemnou noc, dnes je středa 26.2.2020
svátek slaví Dorota,
zítra Alexandr
•Žhavé novinky, informace, soutěže a výhry jen
pro vyvolené, kteří se přihlásí k odběru níže...
facebooktwitteryoutubeinstagram

Třetím rokem brázdí přehrady dračí loď prostějovských Rebelek. Čistě ženská, jejíž základ tvoří i bývalé členky Vrahovické sací jednotky, začala se svou činností teprve na jaře 2017. Přesto už má dávno za sebou první krůčky. Nyní je z dračí posádky sebevědomá banda. A právem. Průběžně totiž skvěle reprezentuje sebe i Prostějov. Bez medailí se ze závodu vrací jen velmi zřídka. I na těch, kde se jim přitom v minulosti tolik nedařilo, jsou nyní Rebelky schopné překonat samy sebe a atakovat nejen osobní rekordy.

ZÁKLAD ÚSPĚCHU? TVRDÝ TRÉNINK
Dračí posádka nyní patří k nejúspěšnějším v České republice. Posuďte sami. „V EFG Cupu bychom měly obhajovat, jelikož jsme loni byly na 200 metrů mistryně. To je takový plán, co bychom letos chtěly obhájit,“ říká jedna ze zakladatelek Rebelek Marcela Řehořová. Ji i zbytek dvanáctičlenné posádky + 1 člen kormidelník zastihuji na plumlovské přehradě, v plném tréninkovém vytížení. Už jen pohled na odhodlané a tvrdě pracující ženy dává poznat, že úspěchy Rebelek nepadají z nebe. „Začalo to zimní přípravou v posilovně pod dozorem trenéra, který nám dělal přípravu přímo na míru. Potom přišla na řadu příprava na vodě s dlouhými tréninky na pádlování, na zlepšení techniky. Zapojily jsme i bazén určený k pádlování v Přerově, opět pod dozorem zkušeného kapitána z Přerova. Malinko jsme díky němu obměnili techniku,“ prozradila k tajemství úspěchu předsedkyně Rebelek Vendula Nečasová.
Nyní má tak s kolegyněmi sil na rozdávání. A je to vidět i na výsledcích. Letos mají za sebou dračice z Prostějova tři závody. Ani z jednoho se nevracely bez cenného kovu. „Úspěšné byly všechny, top představovalo Brno. Tam byla největší konkurence, tam se sjíždí posádky z celé republiky. Byla tam i ženská reprezentační posádka, která se chystá na mistrovství světa. Na dvoustovce jsme skončily druhé, právě jen za touto posádkou,“ vzpomněla na víkend z 8. na 9. června. Už v minulosti tam ženy z Prostějova působily, značně se však oproti předchozí účasti zlepšily. „Poprvé jsme dovezly medaile, loni jsme dovezly dvakrát šesté místo. Takže je to velké zlepšení. Mile nás to překvapilo,“ dodala Nečasová.

Jarní výsledky prostějovských rebelek: Přerov 25. května: 1000 metrů – 1. místo, 200 metrů – 1. místo; Brno 8. června: 1000 metrů – 3. místo, 200 metrů – 2. místo; Hranice 22. června: 1000 metrů – 1. místo, 200 metrů – 1. místo.

PARTA DĚLÁ HODNĚ
Jedna věc je trénink. Druhá pak kolektiv. Na závodě, případně tréninku dračí posádky Rebelek nejsem poprvé. Brzy si tak všímám, že se složení prakticky nemění. Tohle „podezření“ mi záhy Vendula Nečasová a Marcela Řehořová potvrzují. „Nejlepší je mít stabilní posádku, kde jsou na sebe lidi zvyklí. A navíc sedíme i podle toho za sebou. Je to velké plus posádky, hraje to v úspěších velkou roli,“ dozvídám se od první jmenované. „A posádku máme prakticky stejnou už druhý rok,“ přidává se Marcela Řehořová.
28 dracice 2

Jejich dračí posádku čeká ještě několik závodů. Zajímavostí je, že oproti jiným sportům se na letní dovolené příliš zřetele nebere. Například jedovnický závod se jede ke konci července. Další podniky následují v srpnu a začátkem září. „Nejdříve nás čeká Pálava, 13. července je tam velký festival dračích lodí, největší v Česku. Po ní se chystáme do Jedovnice, pak je Plumlov,“ vypočítala Vendula Nečasová. Rebelky tak nebudou chybět ani na závodech pořádaných na plumlovské přehradě. Ty jsou již oblíbeným podnikem s velkým doprovodným programem.
Ještě naposledy se díky výčtu závodů dostáváme k partě v posádce. Na její fungování si dvojice Rebelek rozhodně nestěžuje. „Scházíme se i mimo loď. Jedeme na kolo, sedneme si po tréninku na pivo. V jiných sportech to úplně tak často nebývá, lidé se hned po tréninku rozprchnou. Takhle jedeme na tu Pálavu o den dřív, zůstaneme tam do neděle. Podnikneme určitě nějaký výšlap,“ potvrdila Vendula Nečasová.
Jak se zdá, současnost Rebelek je skvělá. Dračice netrpí nedostatkem členek ani úspěchů, mají fungující kolektiv. Navíc letos poprvé závodí na své vlastní lodi pokřtěné, žádný div, Rebélie. Ale co budoucnost? „My přímo dračí posádkou dětí nemáme. Ale loni se nám narodilo malé dráče, některé holky taky mají, takže nějaká dráčata jsou. Zatím jsme nad tím nepřemýšlely, ale samozřejmě pokud budeme chtít pokračovat s Rebelkami, nějací nástupci budou potřeba,“ smála se Vendula Nečasová.

• Infos

Předpověď počasí

Přidejte si nás na Facebooku

Anketa - hlavní

JAK VÁM SE LÍBÍ V ZAHRANIČNÍCH RESTAURACÍCH?

2020 plesy
2017 vitejte na svete banner
Speciály Večerníku
2019 tv pohoda banner

Barometr

Domy po cikánech zmizí.

Až tři miliony korun hodlají v Hradčanech-Kobeřicích investovat do demolice ohyzdných nemovitostí, které v obci zůstaly po vystěhování nepřizpůsobivých občanů a jsou zcela neobyvatelné. Po zbourání domů hodlají místní zastupitelé na uvolněném místě vybudovat okrasný park.

Radary zpět do akce!

V tichosti a režimu přísného utajení upekli prostějovští radní plán, dle něhož se v co nejzazší době má na silnicích opět měřit formou tzv. ptačích budek Ty jsou přitom již dobrých devět roků mimo provoz a v posledních letech se mluvilo o jejich zcela odlišném využití. A ejhle, bude se prý znovu fotit!

Osobnost týdne

JIŘÍ VYKOUKAL
06 pawlovska

To jsou věci! Sportovní manažer Jestřábů se uplynulou sobotu vrátil po osmi sezónách na led a ve věku, kdy brzy oslaví 49. narozeniny, se stal nejstarším hráčem historie, který oblékl dres Prostějova v soutěžním utkání.

Číslo týdne

104

Úctyhodných sto čtyř roků se takřka dožila Josefa Schlesingerová, která byla nejstarší občankou města Prostějova. Minulé úterý bohužel její srdce dotlouklo.

Výrok týdne

„DVA MĚSÍCE JEDL MIXOVANOU STRAVU“

U Okresního soudu v Prostějově vypovídala v případu Jiřího Otáhala alias „kanibala“ jeho exmilenka. A z některých slov šel mráz po zádech…