Od jara 2019 funguje v Prostějově projekt sdílených kol, které zajišťuje olomoucká společnost Nextbike. Po čtyřech letech její modrá kola ve městě doplní růžová kola pražské společnosti Rekola. Ta přichází s novými nápady, které představil Jan Střecha (na snímku), jenž má ve firmě na starosti marketing.

 

* V Prostějově budete působit po jiném provozovateli sdílení kol. V čem bude vaše služba jiná?

„Přicházíme s větším počtem stanovišť na parkování kol než předchozí provozovatel. To nám umožňuje službu dělat pro Prostějovany a návštěvníky města ještě praktičtější a využitelnější. Máme také velmi praktický košík, do kterého lze uložit spoustu věcí, navíc se z něj nevysypou. Registrace zdarma už je jen takovou třešinkou na dortu. Připravujeme i další novinky.“ (úsměv)

* Má zde fungovat sdílení kol firem Rekola a nextbike souběžně. Neobáváte se toho?

„Ano, máme stejné informace. Společně již ale fungujeme například i v Praze nebo Brně, nejde tak pro nás o nic nového.“

* Zavedete ve vaší službě oproti jiným městům, kde sdílení kol provozujete, nějaké změny či novinky?

„Snažíme se ještě výrazněji zapojit do dění v Prostějově. Kola budou pojmenovaná dle slavných rodáků, na některých budou vystavena umělecká díla z místní ZUŠ. Chceme se také stát součástí kulturních akcí, které jsou v Prostějově tak populární. Obecně se to tedy dá shrnout tak, že nechceme být pouze dopravními prostředky, ale skutečnou součástí každodenního života v Prostějově.“

* V čem je Prostějov pro firmu Rekola zajímavý?

„Je to město s velmi kvalitní infrastrukturou, což je bohužel v České republice zatím spíše výjimkou, přestože se podmínky postupně zlepšují. Rovinatá Haná je pro pohyb na kole přímo vynikající, což je vidět při pohledu na ulice Prostějova téměř v jakémkoliv období. I díky tomu věříme, že lidé budou našich kol hojně využívat.“

* S jakým množstvím stanovišť pro kola počítáte?

„Oproti předchozímu provozovateli jsme navýšili počet stanovišť, k dispozici jich bude přibližně šedesát. Nová místa přibydou například u bývalé cukrárny Aida, u budovy Sokola či tržnice. Nezapomněli jsme také na Vrahovice, Rekola bude možné nově vracet u autobusové zastávky střed.“

* V Olomouci a jiných velkých městech jsou uživateli sdílených kol často vysokoškolští studenti. Ti v Prostějově přes týden chybí. Nebude to pro službu problém?

„Nebude. Nejvíce naše kola používají lidé mezi pětadvaceti a třiceti lety, tedy již po vysoké škole. Hodně uživatelů ale máme i ve skupině do padesáti roků, nejsme tedy službou pouze pro vysokoškoláky, ale pro všechny. V Praze s námi dokonce jezdí pravidelně jedna uživatelka, které je přes sedmapadesát let, má nařízené od doktora se častěji hýbat a své kolo by již do bytu nevynesla.“ (úsměv)

* Na závěr barevná otázka. Proč právě růžová?

„Odpověď je jednoduchá, růžová kola se dle dat nejméně kradou.“ (smích)