Oproti předminulému týdnu došlo k dalšímu navýšení počtu pacientů s těžkým průběhem covid-19 hospitalizovaných v prostějovské nemocnici. Mluvčí společnosti Agel však ujišťuje, že na rozdíl od některých nemocnic v Čechách není v Prostějově situace s volnými lůžky tak katastrofální, kapacity jsou ještě volné.

 

 Oproti pátku 26. února bylo o týden později hospitalizováno v prostějovské nemocnici o dalších pět pacientů víc. „Aktuálně je hospitalizováno osmasedmdesát pacientů s covid-19, z toho jedenáct z nich je ve velmi vážném stavu a stará se o ně zdravotnický personál na jednotce intenzivní péče. Pro covidové pacienty máme stále volné lůžkové kapacity,“ uvedla pro Večerník v pátek 5. března odpoledne Radka Miloševská, tisková mluvčí společnosti Agel provozující Nemocnici Prostějov.

Podle jejího dalšího vyjádření je ale současný stav pro celý lékařský personál hodně náročný. „Rok trvající epidemie je pro zdravotnický personál náročná a psychicky vysilující. Dobrou zprávou ale je, že se u zdravotníků projevuje pozitivní efekt očkování a jejich nemocnost na covid-19 se rapidně snížila,“ deklaruje Miloševská.

V prostějovské nemocnici nyní pomáhají i vojáci Armády ČR, a to jak na odděleních, tak na odběrových místech. „Z místní zdravotnické školy dochází do nemocnice také několik studentů z vyšších ročníků, jde však zatím o jednotlivce. Jejich pomoci si velmi ceníme. Uvidíme, jak se bude vyvíjet situace v oblasti vyhlášení pracovní povinnosti pro studenty vládou. I nadále v nemocnici pokračujeme v očkování. Nemocnice nyní také spolupracuje s městem na vzniku velkokapacitního očkovacího centra,“ uvedla tisková mluvčí společnosti Agel, která na závěr přidala ještě jednu novinku. „Zaznamenali jsme enormní zájem o antigenní testování, a to v souvislosti s povinností firem testovat své zaměstnance. Pozorujeme, že značná část firem se rozhodla využít k testování zaměstnanců právě pevná odběrová místa v nemocnicích, kam své pracovníky posílá, namísto pořízení sebetestovacích setů. Naše nemocnice tak musela během týdne reagovat na vysokou poptávku a v rámci kapacitních možností odběrových týmů dále navyšovala termíny v rezervačním systému.“