Hluché období by teoreticky v těchto dnech mohlo nastat ve většině hokejových týmů. Drtivé většině z nich sezóna již skončila. „Mistráky“ jsou minulostí, nerozjely se přípravné zápasy ani příprava jako taková. Bilancování? To už je také minulostí, minimálně to základní. Přesto klid nenastal. Určitě ne u Jestřábů. Jak ostatně řekli sami trenéři, koncem sezóny jejich práce neskončila. Nadále sledovali zbylé týmy v akci a některé hráče v nich. Vytipovávali, sledovali, posuzovali.

Na odpočinek skutečně moc není kdy. Už v těchto dnech by se měl pomalu začít budovat tým na příští sezónu. A s tím i stanovovat cíle pro ni a strategii, jak se k nim dobrat. Pokud by přitom byly podobné jako nyní, tedy hrát útočně laděný hokej, hrát vysoko a dostat se minimálně do semifinále play-off, měly by k nim vést tři základní kroky.

Tím prvním je udržení aktuálního realizačního týmu. Ten totiž splnil to, co měl za úkol, tedy provést v těžké konkurenci tým základní částí, dostat jej do semifinále. A taky vlastně vybudovat úspěšný, nový tým. To vše se povedlo. Jestliže zde tedy důvěra majitele klubu v realizačním tým byla v průběhu sezóny, není důvod, proč by nyní měla zmizet. Aktuální trenérský štáb je ten, který splnil cíle a prokázal, že svou práci dobře zvládá.

Druhým krokem je stavba týmu. Jeho jádro ukázalo, že funguje. Hráči jako Mrázek, Kloz, Jáchym, Štefka, Klimíček a mnoho jiných ukázali, že byli vybráni dobře. Kostra by tak měla zůstat. Je to v zájmu klubu. Na programu by ale taky mělo být rozšíření týmu. Především v obraně. Týmu beci dlouhodobě chyběli, bylo to vidět už na tom, že v této roli skončili forvardi jako Havlík, Motloch a Babka. Jeden či dva beci, kteří by rozšířili konkurenci a jistili tým v době, kdy by se kupila zranění a nemoci. Nejpozději v play-off hloubka kádru chyběla.

Posledním, ale neméně důležitým krokem je nalákání diváků zpět do hlediště. V uplynulém play-off i na konci základní části, a dokonce v době protikoronavirových opatření byla návštěva utkání slabá, slaboučká. Méně než 1000 lidí na domácí utkání? Slabé. Totéž platí i o metě 1200 diváků. V hokejovém městě se čeká víc, zvlášť v době, kdy se týmu daří. To je cíl pro vedení, ale také pro marketingového manažera Michala Mareše. Ten je mladý, energický, s nápady. Je dost možné, že se mu to povede. Návrat fanoušků, další důvěra v realizační tým a udržení i posílení aktuálního týmu, to jsou každopádně tři kroky, které Jestřáby zase posunou dál.