Kluby napříč sporty se v poslední době neperou jen se zvýšenými výdaji, ale také s poklesem návštěvnosti. Zatímco u amatérských sportů, pro které to často není buď žádný, nebo aspoň ne podstatný příjem, profesionální to trápí. Stačí si vzpomenout, jak hokejová Jihlava žádala fanoušky o finanční podporu. A to už na podzim! Důvod byl nasnadě, výrazný pokles počtu diváků, protože klub musí hrát mimo domovský stadion.

A tak nastala doba, kdy kluby víc než kdy dřív musí umět své fanoušky přitáhnout. A ideálně získat i nové. Je čas nejen na plakáty nebo billboardy, ale také na akce pro fanoušky i širší veřejnost. Dnes musí být sportovci zkrátka víc vidět.

Dobrým základem jsou třeba setkání s fanoušky, které tu a tam pořádají prostějovští hokejisté. Sympatická byla snaha udělat setkání zástupců hokejových klubů a pamětníků. Pokud se jedná pak třeba o tenis, tak náborové tréninky s hvězdami jako Jiří Novák taky nejsou k zahození.

Jenže třeba v případě fotbalu by se určitě dalo udělat víc. Dobrou první vlaštovkou byl charitativně laděný punč s fotbalisty. Když by se ale přidala ještě nějaká fotbalová i nefotbalová akce pro fanoušky, nějaká sranda nebo i jen ono setkání, víc by se o klubu i jednotlivých hráčích vědělo a psalo. Učit by se ale mohly sportovní kluby napříč odvětvími i kraji. A teď je na to nejlepší čas.