Vysoké náklady na stavbu a relativně nízký počet zaparkovaných kol v prostoru před nádražím. To byly hlavní důvody, proč vedení města poslalo k ledu stavbu tzv. cyklověže pro zaparkování kol, která měla vyrůst v prostoru mezi hlavním vlakovým a autobusovým nádražím v Janáčkově ulici.
Šumperk, Přerov nebo třeba Břeclav. Nejen v těchto městech se zpravidla v blízkosti nádraží mohou lidé setkat s takzvanou cyklověží. Rovněž Prostějov se měl k těmto městům přidat, avšak nestalo se tak. Přitom o projektu výstavby cyklověže se v Prostějově hodně nahlas hovořilo už před šesti lety. Její kapacita měla být 118 kol, součástí stavby mělo být i nabíjecí centrum pro elektrokola. Město pro výstavbu připravilo nejen projekt, ale dokonce na něj získalo také platné stavební povolení. Kamenem úrazu se však staly náklady. Původně se počítalo, že stavba 11,5 metru vysoké věže vyjde na 8 milionů, ve finále se rozpočet vyšplhal až na 19,16 milionu korun. I z tohoto důvodu město nějaký čas na stavbu hledalo peníze z dotací. Jenže ty se najít nepodařilo, a tak se rozhodlo od výstavby zcela ustoupit. „Byl proveden průzkum počtu kol zaparkovaných před budovou hlavního vlakového nádraží a na autobusovém terminálu v Janáčkově ulici. V dopoledních hodinách v pracovní dny bylo zaparkováno průměrně 36 soukromých kol denně. Na autobusovém terminálu bylo v roce 2018 umístěno 6 uzamykatelných cykloboxů pro bezpečné uložení až 12 kol, které nejsou téměř využívány. V lokalitě jsou dále dvě stanoviště na umístění sdílených kol s průměrným počtem 15 kusů. Z těchto důvodů a vzhledem k nákladům stavby bylo rozhodnuto stavbu prozatím odložit,“ uvádí se v této souvislosti na webových stránkách rozvijime.prostejov.eu.