Vyrazit na dovolenou k moři bez cestovní kanceláře je pro řadu osob stále jasnější volbou. Dá se tímto způsobem ušetřit opravdu dost finančních prostředků, které pak můžete využít třeba právě ve vámi zvolené lokalitě. Důležité ale je, aby bylo vše dobře naplánováno. I přes sebepečlivější přípravu vám však do toho mohou promluvit neočekávané okolnosti, které mohou proměnit cestování v holé šílenství, což se už také mnohokrát stalo. O jeden takový příběh se s námi podělil nejmenovaný kamarád, který se rozhodl takto vydat na jih Itálie společně se svou přítelkyní.

„Věděli jsme předem, že nechceme jet přes cestovku. Jen jsme řešili, zda riskovat letenky na poslední chvíli při uvolnění nějakého místa, nebo pojedeme po vlastní ose vlakem či vlastním autem. Nakonec jsme se rozhodli pro auto,“ začal své vyprávění a dodal, že tímto způsobem i s domluveným ubytováním ušetřili několik tisíc korun.

Sbalili si věci a vyrazili, vše se zdálo být bez problémů. Určité finance samozřejmě spolkl benzín a dálniční známky, ale pořád to byl oproti cestovce pakatel. Dlouhé hodiny za volantem se prý daly také přežít. „Dorazili jsme do cíle a vše bylo dle představ. Ubytování bylo zajištěno sice o něco dál od pláže, ale to nám nevadilo, dojít k moři šest set metrů zkrátka problém nebyl. Vše se zdálo zcela dle představ,“ pokračoval.

Krásná, bezproblémová dovolená ale předposlední den vzala za své, když se v rámci výletu rozhodli vozidlem prozkoumat místní okolí. „Po cestě tam proběhlo vše v pořádku a stihli jsme relativně vše, co jsme si naplánovali. Při zpáteční cestě se mi už ale nelíbil zvuk motoru auta. Moc velkou pozornost jsem tomu však nevěnoval. Jenže druhý den ráno už jsem nenastartoval,“ dodal dnes už se smíchem.

A tak začala nezáviděníhodná situace. Přes tisíc kilometrů od domova, ve zcela jiném státě a s autem nezpůsobilým jízdy. „Měli jsme se ten den vracet a po příjezdu jsme měli poslední den dovolené. Jenže bez auta by to šlo těžko. Že umím dva jazyky, mi bylo v tu chvíli celkem k ničemu, protože je vám asi jasné, jak na tom jsou Italové v rámci okamžité práce. Navíc o těch cenách pro cizince je lepší nemluvit. Museli jsme nastalou situaci vyřešit jinak. Nakonec jsme se domů dopravili vlakem a autobusem, čekala nás ovšem náročná a dlouhá cesta, která se nekonečně táhla. Domů jsme ale dorazili, i když totálně vyčerpaní,“ pokračoval.

Jaký je tedy závěr? Provizorní opravu vozidla se podařilo domluvit z Česka, následná finální oprava přišla na řadu až tady u nás. „Musel jsem si tak dát to martýrium vlaky a autobusy ještě jednou cestou tam. Zpátky už jsem ale naštěstí dojel autem v pohodě,“ dodal závěrem známý, který jedním dechem dodal, že ho to neodradilo a i pro příští dovolenou zvolí stejný způsob dopravy.

Speciální příloha LETNÍ PŘÍBĚHY byla součástí tištěného vydání PROSTĚJOVSKÉHO Večerníku, které vyšlo v pondělí 29. srpna