Už je to deset let, co byl vybudován a slavnostně otevřen takzvaný jižní kvadrant. Tedy vnitřní dopravní spojka, která propojila Krasickou ulici s Určickou a dál vede na Brněnskou ulici. Komunikace, jež výrazně ulevila přetížené dopravě v Plumlovské a také Drozdovické ulici, má však stále jeden velký nedostatek. Dodnes se totiž nepodařilo „pustit“ na jižní kvadrant nákladní dopravu, což bylo v původním plánu i projektu. A podle aktuálně Večerníkem zjištěných vyjádření prostějovských radních se tento problém již nijak řešit nebude.

Už na podzim roku 2018 se ještě bývalé vedení magistrátu nechalo slyšet, že nákladní dopravu nelze na jižní kvadrant pustit a město od původního záměru již upustilo. „Hlukové limity jsou hraniční už teď, kdy po kvadrantu jezdí pouze osobní auta. Takže pokud bychom tady povolili průjezd i náklaďákům, museli bychom postavit velkou protihlukovou stěnu. Navíc je podle odborných posudků nepřípustné, abychom uvolnili vjezd pro těžká nákladní vozidla už od rondelu v Plumlovské ulici přes Sídliště Svobody a Anenskou ulici. Jak ostatně zjistil i dopravní průzkum, tolik nákladních aut ve směru od Mostkovic na Brno nejezdí, abychom kvůli tomu museli pro ně otevřít jižní kvadrant. Je pravda, že tuto možnost jsme v radě města už víceméně uložili k ledu,“ přiznal v září před dvěma lety Zdeněk Fišer, tehdejší první náměstek primátorky Prostějova. „Uvidíme ale, jak se k celé problematice postaví nové vedení magistrátu,“ dodal ještě tenkrát Fišer.

A jak Večerník aktuálně zjistil od současných náměstků primátora, ani teď není vůle pustit nákladní dopravu na jižní kvadrant. „Dle mého osobního názoru by nákladní doprava zejména kolem Sídliště Svobody enormní hlučností a prašností omezila životní komfort zde žijících obyvatel. Už tak je osobní doprava v této oblasti na vysokém stupni intenzity. A rekonstrukce hypermarketu Lidl na to má také podstatný vliv,“ míní Jiří Rozehnal, náměstek prostějovského primátora pro stavební investice v Prostějově. „Otevřít jižní spojku pro nákladní vozidla včetně velkých kamionů je opravdu nemožné. Vždyť ve směru z Plumlovské ulice k němu vedou tři malé rondely, a navíc cesta vede kolem paneláků, a to v jejich těsné blízkosti. Není zde tak ani místo pro protihlukovou zeď. A navíc je jižní kvadrant už nyní kapacitně přetížen, a to po něm jezdí pouze osobní vozidla. Myslím si rovněž, že téma vpuštění nákladní dopravy na jižní kvadrant je dnes přežité. Plumlovská ulice už není tolik zahlcena jako před deseti lety. Dopravě pomohla severní obslužná komunikace, a to se ještě blíží otevření severního vnějšího obchvatu,“ nechala se slyšet náměstkyně primátora pro dopravu Alena Rašková.

Sečteno a podtrženo, toto téma je ukončeno a nákladní auta po jižním kvadrantu jezdit nebudou!