Uplynulý čtvrtek se netrhly dveře budovy Střední odborné školy podnikání a obchodu Prostějov v Rejskově ulici. Tento ústav totiž pořádal den otevřených dveří. Zájemci o studium a jejich rodiče měli možnost dozvědět se veškeré informace o chodu a provozu na SOŠPO. A také že dozvěděli. „Odcházíme spokojeni, měli to tady skvěle připravené, máme načerpáno až nad hlavu,“ smála se maminka s přibližně čtrnáctiletou dívenkou, které Večerník potkal ve dveřích.

 

Soukromá Střední odborná škola podnikání a obchodu v Prostějově připravila pro zájemce o studium a jejich rodiče prohlídky jednotlivých prostor, prezentace o vzdělávacích programech, ale také informace o výsledcích maturitních zkoušek nebo o možnostech dalšího uplatnění.

„V průběhu školního roku pořádáme tři dny otevřených dveří. Největší zájem je v podzimním termínu, protože tento den zároveň probíhá přehlídka středních škol Scholaris. Prosincový a lednový termín navštěvují převážně zájemci ze vzdálenějších míst,“ nechal se slyšet Marek Moudrý, ředitel školy.

A přidal i pár poznatků. „Letošní rozhodování deváťáků, kam po základní škole, je ovlivněno změnami v přijímacím řízení. U nich i u rodičů je patrná výrazná nervozita, jak to bude přesně s prioritou přihlášek. Bohužel i my máme zatím pouze kusé informace. Stále totiž chybí metodika. Což je poněkud nešťastné, protože toto období je pro rozhodování nejdůležitější,“ sdělil první muž prostějovské SOŠPO.

Žáci devátých tříd mohou vybírat z pěti v regionu ojedinělých vzdělávacích programů: Mezinárodní obchod a projektové řízení, Marketing turismu a wellness služby, Marketingové komunikace a žurnalistika, Sportovní management a Animátor volného času.

SOŠPO je školou s téměř třicetiletou historií, která získala stabilní místo ve vzdělávací soustavě regionu. Tuto skutečnost potvrzuje velký zájem o studium na této škole. „Na nedostatek zájemců a zájemkyň si nemůžeme stěžovat,“ pousmál se Moudrý.