Dvoudenní závod přilákal o víkendu 5. a 6. dubna do Konice milovníky závodění. Do Březského vrchu se jich po oba dny vydalo zhruba sto čtyřicet. Na trati se objevila závodní auta, která soupeřila s vozy bez úprav. S kopcem bojovala i auta kategorie „historik“. Nejrychlejším byl po oba dny zkušený matador Petr Kouřil s čtyřkolkou VW Golf 7r.
Na startu bylo v sobotu k vidění 78 závodníků, kteří mimo jiné sedlali toyoty, suzuki, BMW, všechny druhy škodovek, fiaty, mercedesy a fordy. Značnou pozornost budily Trabanty a Favorit jako zástupci „historiků“. Zejména hnědo-bílý vůz s číslem 601 nenechal nikoho na pochybách, že pod trsátkovou kapotou bije závodní srdce. Do kopce plného zákeřných zatáček se desítky let staré autíčko s dvoutaktním motorem urputně dralo, doprovázené nezaměnitelným zvukem, který ho vždy prozradil. „Neuvěřitelné, že se jich v Německu během let 1963–1990 vyrobily skoro tři miliony. A dneska je to rarita, kterou si sběratelé aut velmi cení,“ kroutil hlavou jeden z diváků.
Na start se postavil i prostějovský Roman Hájek se svou červenou škodovkou. „Moc jsem se v autě necítil až do poslední jízdy, ze které jsem měl radost. Postupně jsem ubíral tlaky v pneu a cítil lepší grip i s teplotou asfaltu, byla celkem kosa,“ smál se. Jak dodal, „stovárna“ fungovala na 100 procent, což po zimním spánku není vždy jasné. Roman si ve své kategorii vyjel první místo.
V neděli se start závodu posunul o hodinu kvůli počasí, které se den ze dne rapidně změnilo. Změnil se i počet startujících, do závodu jich nastoupilo 59. „Zima jak na motorce, co k tomu říct. Museli jsme auto přizpůsobit úplně jiným podmínkám, ale i tak doufáme, že nezačne fest sněžit,“ svěřil se jeden ze zmrzlých závodníků.
Další díl seriálu startuje už 26. a 27. dubna ve Chvalči v Královohradeckém kraji. Do Konice se závod vrátí posledním dílem, a to 11. a 12. října.