Jedinečný zážitek čekal všechny, kteří se v sobotu vydali na hlavní prostějovské nádraží. Hned třikrát zde totiž „zaparkoval" vlak tažený legendární Rosničkou. Elegantní dáma, která si do kolonky data narození píše rok 1956, se pohybuje s neuvěřitelnou lehkostí. A to váží 117 tun!
Unikátní stroj byl vyroben jako druhý prototyp řady rychlíkových lokomotiv a zároveň také byl posledním typem parních lokomotiv pro ČSD v roce 1956 v závodech V. I. Lenina (Škodovy závody Plzeň). To už ale Škodovka a ČKD zahájily sériovou výrobu elektrických a motorových lokomotiv, a proto i přes zájem ČSD na dalších dodávkách nebyla sériová výroba zahájena. Řada 464.2 však přesto patřila ke konstrukčně nejdokonalejším parním lokomotivám u nás. Díky svému zelenému laku dostala přezdívku Rosnička. Svoji službu započala v Jihlavě, koncem 60. let se přestěhovala do depa v Brně a v roce 1972 se přesunula naposledy, právě do Olomouce. Dnes je majetkem Národního technického muzea.
Na nádraží se v rámci historické jízdy zastavil i další skvost, zvláštní vlak tažený legendární elektrickou lokomotivou přezdívanou Gorila, která je zcela novým přírůstkem v muzejních sbírkách Českých drah. „Jeli jsme s vnoučaty do Olomouce a zpátky a byla nadšená. Byl to pro ně neskutečný zážitek, parní lokomotivu v „akci" viděla vůbec poprvé," nechal se slyšet pan Mirek.