Ti Už v dubnu tohoto roku informoval Večerník o tom, že si vedení města nechalo zpracovat odborný průzkum vytíženosti linek MHD. A to na základě podnětů, které poukazovaly na zcela prázdné autobusy, což radní označili za zbytečné vyhazování peněz. Výsledky průzkumu mají být známy až v září, přesto už minulé úterý prozradila náměstkyně primátora Alena Rašková první dílčí zprávy.

„Žádost o to, aby nám někdo udělal vyhodnocení toho, jak ´hustá´ je městská hromadná doprava v Prostějově, podali členové rady města. Ti poukazovali na to, že platíme ročně pětatřicet milionů korun za prokazatelné náklady na autobusovou dopravu, což je zbytečně mnoho. Přitom některé spoje jezdí často prázdné. Požádali jsme proto ostravskou firmu, aby nám přesně zjistila, jak jsou jednotlivé linky MHD v Prostějově vytížené. Zajímalo nás, kdy a na jakých trasách jsou autobusy prázdné a kdy jsou naopak zase přetížené. Potřebovali jsme vědět, na kterých linkách přidat autobusy a na kterých zase spoje možná zrušit,“ vrátila se zpět v čase Alena Rašková (ČSSD) s dovětkem, že první dílčí výsledky odborného průzkumu jsou již známy. „A hovoří o tom, že v Prostějově máme městskou hromadnou dopravu v podstatě optimální! Podle průzkumu je prý zřejmé, že tam, kde jezdí prázdné autobusy, jedná se vždy o linky jezdící do okrajových částí města. Jednou z povinností magistrátu je ale zajištění dopravy i pro ty občany, kteří bydlí právě v příměstských částech a potřebují se dostat k lékaři, do školy, do práce a podobně. Takže pokud v těchto autobusech jezdí málo lidí, je tomu tak v pořádku a nic měnit nebudeme. Navíc podle odborníků nemůžeme hodnotit vytíženost linek podle toho, když například do průmyslové zóny jede ráno autobus zcela ´natřískaný´ cestujícími a zpátky jede zase prázdný. Podle ředitele ostravské firmy by se mohla redukovat pouze jedna noční autobusová linka, která se navíc dubluje s jinou. To vše ale projednáme až poté, co budeme mít kompletní výsledky průzkumu,“ řekla náměstkyně pro dopravu v Prostějově.