Přemýšlíte nad tím, jak jsou na tom elektrokola v porovnání s klasickými koly? A jak si to celé stojí proti jiným formám dopravy? Nepochybné je, že elektrokola jsou šetrná pro životní prostředí, výrazně levnější než automobil a dojedete s nimi rychleji a dál než na klasickém kole. A pokud vám dojde „šťáva“, rozhodně to neznamená, že jste dojeli. Jen si prostě budete muset máknout.

V porovnání s automobily či autobusy jsou elektrokola mnohonásobně šetrnější k životnímu prostředí. Samozřejmě že ještě lepší v tomto ohledu jsou klasická kola, kde odpadá elektřina a baterie. Elektrokola nemají žádné škodlivé emise do atmosféry jako spalovací motory a můžeme je s jistotou brát jako jeden z nejčistších způsobů dopravy. Pokud chcete být ještě šetrnější, tak použijte klasické kolo nebo jděte pěšky.

Kilometr vás přijde na desetinu

Desetkrát a více nižší náklady na jeden kilometr, zásadně nižší počáteční pořizovací náklady v podobě pár desítek tisíc korun na elektrokolo, proti tomu až stovky tisíc na nový automobil, vysoké desítky tisíc na nepříliš vhodný ojetý automobil. Žádné povinné ručení, minimální náklady na údržbu, náklady na dobíjení jsou nesrovnatelné s náklady na pohonné hmoty. Bez nákladů na parkování.

Dojedete dál

Místo průměrných 15 km/h až 25 km/h při běžné přepravě, dojezd určitě přes padesát kilometrů, asistence elektromotoru zkrátí dojezdovou dobu o třetinu nebo umožní o třetinu až polovinu delší dojezdovou vzdálenost. Ve městě je elektrokolo zpravidla rychlejší než auto i městská doprava. Přitom se nezapotíte, můžete tak bez problémů jezdit kamkoliv za prací i povinnostmi bez nutnost měnit oblečení nebo se výrazně omezovat v rychlosti či trase. Pokud vám ovšem dojde baterka, tak prostě jen budete muset šlapat. Pomaleji, s trochou více námahy, ale jedete. To se vám s autem, kterému došel benzín, stát nemůže.

Tiché a spolehlivé

Elektromotor není slyšet a jediné, co už tak spíše uslyšíte, je málo promazaný řetěze a práce přehazovačky. Oproti autu perfektně uslyšíte vše, co se děje okolo vás. Hlukem navíc neobtěžujete ostatní. Navíc se elektrokolo v údržbě neliší od klasického kola. Musíte dofukovat pláště, čas od času čistit řetěz a promazat ho, stejně jako čas od času vyměnit brzdové destičky. Většina úkonů je zvládnutelná vlastními silami, v případě potřeby za velmi přijatelné ceny v jakémkoliv cyklo servisu. Elektromotor a baterie žádnou extra údržbu nepotřebují, baterii je nutné vyměnit až po stovkách kompletních vybíjecích cyklů.

Bez omezení kamkoliv

Na elektrokolo nepotřebujete řidičák ani jiná podobná omezení. Ani to věkové. Legislativně jsou elektrokola totéž jako klasická kola. Není potřeba tolik síly pro zvládání kopců ani výdrže pro delší trasy. Asistence vám je pomůže překonat. Slabší cyklista bude stačit těm pokročilejším na normálních kolech. Nezůstane kdesi pozadu, díky asistenci se jim dokáže dostatečně přiblížit rychlostí i dojezdem, aby to pro všechny bylo příjemné. Elektrokola vám pomohou tam, kde nedáte kopec, protože máte problémy s kolenem. Pohyb, čerstvý vzduch působí pozitivně na psychiku. Ostatně věděli jste, že cyklisté trpí duševními problémy méně než ostatní lidé? 

Tematickou stranu PROSTĚJOVSKO & ELEKTRO najdete v tištěném vydání PROSTĚJOVSKÉHO Večerníku, které vyšlo v pondělí 19. září