Jedním z témat nejen posledních dvou zasedání prostějovského zastupitelstva jsou přestupky. Konkrétně dopravní přestupky, které obyvatelé páchají na nejlidnatějším prostějovském sídlišti Hloučela. Městská policie je čas od času na pranýři, že lokalitu dostatečně nekontroluje, respektive že je vůči chybujícím řidičům benevolentní. Strážníci přitom v místě evidují velké množství prohřešků, často pokutovaných.

Při projíždění obytnou zónou na sídlišti Hloučela se s tím setkáváte běžně. Auta jsou odstavená na kraji ulice, místy tak nešikovně, že kolem mají problém projet třeba popeláři. O kus dál si tu a tam stoupne někdo vedle kotelny i na místo zákazu stání. Vjezd? Bohužel pro část řidičů také žádná překážka. I tak ale mohou čísla v evidenci městské policie ohromit. „Souhrn všech přestupků od začátku roku 2020 do 21. dubna činí dva tisíce šest set,“ uvádí Libor Šebestík., ředitel Městské policie Prostějov.

Následně prozradil, jakých přestupků se řidiči nejčastěji dopouštějí. „Nejčastější jsou porušení značky obytná zóna, dále zákazu zastavení značeného žlutou čárou či zákazu stání před vjezdem na pozemní komunikaci. Stání na přechodu pro chodce a pět metrů před ním, je v tom zahrnuto.“

Specialitou je také značka nabádající řidiče, aby používali parkovací hodiny. Kromě například parkoviště u kulturního klubu Duha je toto značení také třeba před budovou nové nemocnice v Mathonově ulici.

Šéf prostějovských strážníků dále připomíná, že řidiči se nevystavují jen pokutě, ale ohrožují svým jednáním často i sebe a své okolí. „Řidiči tím, že nedodržují stanovené dopravní značení, omezují například svoz odpadu, včetně tříděného, omezují i další účastníky silničního provozu a může dojít k tomu, že v případě mimořádné události, třeba požáru, se složky integrovaného záchranného systému nebudou moci dostat k místu zásahu, nebo budou mít omezené možnosti zásahu,“ upozornil Šebestík na potenciální problém.

Například značení obytné zóny najdou řidiči v ulicích, jako jsou V. Špály nebo Zrzavého. A právě zde často řidiči nechávají přes upozornění dopravní značky svá vozidla. „Obytná zóna je určena pro chodce a cyklisty. Do ní mohou vjíždět vozidla, maximální povolená rychlost je dvacet kilometrů v hodině. Parkování je dovoleno jen na vyznačených parkovištích,“ připomněl některá pravidla Libor Šebestík. A vzpomněl i na to, že zatímco na pěší zóně není povolená hra dětí na silnici, v obytné zóně ano. I s tím by řidiči měli při vjezdu do některých částí nejen sídliště Hloučela počítat.

 

18 graf prestupky

 

18 statistiky