Nejen obyvatelé ulice, ale hlavně podnikatelé působící v Mlýnské ulici v Prostějově mají už zhruba půl roku poměrně zamotanou hlavu. A to tím, že magistrát hodlá výrazným způsobem změnit dopravu v této lokalitě. Dokonce se uvažovalo o zrušení vyhrazených míst pro parkování, což nelibě nesli zejména zdejší živnostníci. A právě oni sepsali petici, kterou následně poslali prostějovským radním.

Doposud v Mlýnské ulici zatím funguje obousměrný provoz. Podle nových norem je ale zřejmé, že silniční komunikace v této lokalitě je příliš úzká pro obousměrný provoz za předpokladu, že zde po pravé straně ve směru k rybníku zůstanou parkovací místa. „Provoz v obou směrech nemůže být za těchto podmínek v Mlýnské ulici zachován. Je zde několik možností řešení. Buď parkovací místa zrušíme, a tím pádem nebude muset dojít k žádným stavebním úpravám, nebo je ponecháme, pak ovšem musíme Mlýnskou ulici označit jako jednosměrku,“ deklaroval již na začátku tohoto roku Jiří Pospíšil (PéVéčko), náměstek primátora pro dopravu v Prostějově.

Po tomto prohlášení však začali protestovat podnikatelé z Mlýnské ulice. „Sepsali jsme petici, kterou jsme následně odeslali na magistrát. Radnice by zrušením našich zaplacených parkovacích míst ohrozila naše podnikání. Ta místa k zaparkování před vlastními provozovnami opravdu nutně potřebujeme,“ svěřila se exkluzivně Večerníku jedna z podnikatelek z Mlýnské ulice, která svůj podpis rovněž připojila k protestní petici.

Od té doby se ovšem objevila ještě třetí možnost řešení, a to rovněž při zachování stávajících parkovacích míst. Silnici v Mlýnské ulici lze totiž podle všeho rozšířit! Rada města Prostějova tak minulé úterý na svém jednání odsouhlasila zadání zpracování upraveného dopravního modelu a také rozšíření komunikace v ulici Mlýnská. „Tento model vyhodnotí zatížení okolních komunikací při případné změně způsobu využití, respektive zjednosměrnění místní komunikace v ulici Mlýnská. Nejvýhodnější nabídku předložila společnost DHV PRO, která průzkum provede za částku 28 749,60 korun. Teprve na základě výsledku zpracovaného dopravního modelu může město zvážit, zda komunikaci zjednosměrní, což by umožnilo jednak zachovat stávající parkovací místa, a hlavně dodržet bezpečnou šířku vozovky pro provoz v ulici Mlýnská,“ objasnil další náměstek prostějovského primátora Jiří Rozehnal (ANO 2011).