V roce 2023 se podle prostějovských radních udržel zájem mezi vyznavači cykloturistiky o provoz cyklobusů. Tuto službu organizuje město Prostějov ve spolupráci s dopravní společností FTL už osmou sezónu. Podle zjištění Večerníku se nyní cyklistům nabízejí trasy po dvou linkách. Město na tuto službu zaplatilo v letošním roce celkem 365 tisíc korun. Přestože letos bylo přepraveno nejméně jízdních kol za poslední tři roky, osvědčila se nová autobusová linka s koly směrem na Bouzov.

 

Již osm sezón je příznivcům cykloturistiky v našem regionu k dispozici takzvaný cyklobus. Jeho provoz finančně podporuje i město Prostějov. „V posledních letech pravidelně od dubna do září o víkendech vozí cyklobus turisty na lince Prostějov – Plumlov – Drahany – Rozstání, Baldovec – Jedovnice. Vzhledem ke kladnému ohlasu ze strany veřejnosti jsme v letošní sezóně nabídli i novou linku, která zajížděla o sobotách až do Bouzova, tedy stanicemi Prostějov – Olomouc – Sobáčov – Mohelnice – Bouzov. A podle statistiky letošní sezóny provozu cyklobusů to byl opravdu dobrý počin,“ hodnotí provoz cyklobusů náměstek primátora Jiří Pospíšil,“ který Večerníku vzápětí poskytl aktuální statistická data za letošní rok. „Za sezónu 2023 přepravil dopravce 134 kol na Bouzov, z toho 6 elektrokol, a 164 kol do Jedovnice, z toho bylo 47 elektrokol. Celkový počet cestujících, tedy i pěších turistů, byl za období duben až říjen 2023 a za oba cyklobusy 1 412 pasažérů,“ dodává Pospíšil, kterého se Večerník zeptal, zda má město v plánu ještě tyto služby v budoucnu rozšířit. Mezi zájemci o cykloturistiku se totiž nejvíce hovoří o Jeseníkách či Beskydech.

„V současné době neuvažujeme o rozšíření této služby, pouze chceme do budoucna zachovat stávající linky,“ odpověděl Jiří Pospíšil.

Město Prostějov finančně podporuje jak cyklobusy, tak třeba služby seniortaxi nebo sdílených kol. „Doplatek oběma společnostem za provozování cyklobusů byl za rok 2023 přibližně 365 tisíc korun,“ spočítal náměstek prostějovského primátora Jiří Pospíšil.

 

01 graf cyklo