Tato cesta je dobrá akorát na zničení auta. „Je to tragédie, ať se tomu každý vyhne! V tuto chvíli se v pruhu ve směru z Ohrozimi na Prostějov jedná o nesjízdnou silnici!“ varuje důrazně jeden z řidičů v souvislosti se stavem frekventované silnice v úseku tzv. ohrozimského kopce. Důvodem jsou nebývale hluboké výmoly. Zatímco provizornímu zalátání silnice brání zimní počasí, komplexní opravy se neustále odkládají. Naposledy kvůli odvolání Běleckého Mlýna.

 

 Je to tu každý rok, ale letos to přišlo obzvláště brzy. Už je to tři roky, co se frekventovaná silnice vedoucí z Prostějova do Ohrozimi dostala do úzkého výběru komunikací s nejhoršími výmoly v celé republice. A letos své postavení určitě obhájí. Pokud si své auto neponičíte tady, pak se vám to jinde jen tak lehce nepodaří. Na její aktuální stav jsme zaznamenali obrovské množství stížností. „Ještě před ochlazením zalátali pár děr a vykašlali se na to. Teď je to jedním slovem katastrofa, prakticky se tam nedá jezdit. Akorát tam dali značky, aby se zbavili odpovědnosti, a tím to pro ně hasne,“ netajil své rozhořčení jeden z řidičů.

Spousta naštvaných řidičů

Vzhledem k vytíženosti silnice se situace dotýká nebývale velkého množství řidičů. „Už jsem si toho vyslechl opravdu hodně. Jedná se o jednu z nejdůležitějších krajských silnic, přitom je dlouhodobě v katastrofálním stavu. Řeší se to více jak osm let a pořád nic,“ potvrdil starosta Ohrozimi Michal Lukeš.

Někteří ji už každodenně objíždí. „Když jedu z Prostějova domů, tak se ohrozimskému kopci už nějaký čas vyhýbám. Beru to přes Plumlov a Vícov. Ale i tam už se stav silnice začíná rychle zhoršovat,“ potvrdil starosta Stínavy Pavel Bokůvka.

Proč to Olomoucký kraj už neopravil?

Silnice je v majetku Olomouckého kraje, ten už řadu let slibuje její kompletní opravu. Jenže vše komplikovaly složité majetkové vztahy. Když už projekt po letech příprav konečně získal stavební povolení, tak se proti němu odvolal jeden z majitelů. Tím byla společnost Bělecký Mlýn. Jejímu jednateli se totiž mimo jiné nelíbila odborně stanovená cena, za kterou hejtmanství pozemky vykupuje. Dle Richarda Benýška by měla být vyšší, srovnatelná s tou, za kterou kraj před budováním severního obchvatu vykupoval pozemky v okolí Prostějova.

„Nikdo soudný přece nemůže počítat s tím, že za pozemky v okolí Ohrozimi dostane stejné peníze jako za parcely v okolí Prostějova. Toto handrkování o ceně pozemků vše opět zcela zbytečně protáhlo. Také by mě zajímalo, jak je možné, že o odvolání pana Benýška ani po několika měsících nebylo stále rozhodnuto. Nebo o tom alespoň nevím,“ komentoval Michal Lukeš, který je skeptický k tomu, že za této situace dojde k nezbytné rekonstrukci silnice během letošního roku. „Bylo by skvělé, kdyby se vše podařilo připravit alespoň na ten příští,“ dodal Michal Lukeš.

Díry v ohrozimském kopci tak na řidiče budou číhat pravděpodobně dlouhé týdny. K dalšímu provizornímu záplatování totiž cestáři přikročí až v momentě, kdy to teploty dovolí. V minulých letech to bývalo až ve druhé polovině dubna.