Hluk z automobilové dopravy kvůli nesmyslnému žulovému retardéru a absence přechodu pro chodce, navíc v blízkosti mateřské školy. To jsou dva hlavní problémy, na které si neustále stěžují obyvatelé ulice Šárka a celého přilehlého sídliště. Podle vyjádření města ale k nápravě nedojde, vše je údajně podle legislativy platné v roce 2018. Tedy v době, kdy se prováděla regenerace tohoto nejstaršího sídliště v Prostějově.

 

„Zajímalo by mě, z jakého důvodu byly v ulici Šárka jako zpomalovací retardéry použity kostky. V létě nelze otevřít okna, neboť hluk automobilů přejíždějících po těchto retardérech je neúnosný. A dále, proč nejsou přechody na místě, kde se skutečně nejvíce přechází. Už před dokončením rekonstrukce jsem se na toto ptala a bylo mi odpovězeno, že přechody jsou provizorní a jejich umístění se bude ještě upravovat. Neupravilo se nic! Na hlavní křižovatce s Dvořákovou ulicí, kudy rodiče vodí děti do školky a je nejvíce používán, přechod není, ale k zadnímu vchodu MŠ, kudy se do školky nedostanete, přechod je! Takže obyvatelé sídliště se s dětmi neustále proplétají mezi auty,“ svěřila se se svým pohledem na dopravní situaci v ulici Šárka Dana Štenclová z Prostějova. Odpověď ze strany magistrátu na sebe nenechala dlouho čekat. „Projekt regenerace sídliště Šárka byl zpracován před rokem 2018 autorizovaným projektantem pro dopravu a podléhal schválení odboru dopravy Magistrátu města Prostějova v rámci přenesené působnosti státní správy a schválení Policie České republiky, vše v rámci tehdy platné legislativy. Navíc některé části stavby jsou stále v záruce. Veškeré přechody a místa pro přecházení, včetně pozic autobusových zastávek, jsou vybudovány v souladu s legislativou. Zvýšené zpomalovací pruhy byly požadovány Policií ČR za účelem zpomalení dopravy a zabránění nebezpečí střetu s chodci a také bezbariérového přechodu.
Vzhledem k pohybu autobusů po vozovce je zvolen materiál ze žulových kostek, a to z důvodu odpovídající nosnosti. Běžně se aplikoval a aplikuje po celé České republice. V současně platné legislativě se již přechody realizují pouze ojediněle, preferuje se místo pro přecházení. Pro povolení přechodů pro chodce musí být dodrženy intenzity přecházejících. O změnách v této lokalitě se tedy zatím neuvažuje,“ zní odmítavá stanoviska k případným změnám na Šárce ze strany odboru rozvoje a investic prostějovského magistrátu.