Kromě rekonstrukce Vrahovické ulice pokračuje naplno také další stavební investice, která ovlivňuje dopravu v Prostějově. Na dálnici D46 a hlavně na estakádě Haná i v jejím nejbližším okolí probíhá stavba, která řeší potřebné doplnění připojovacích a odbočovacích pruhů. A o víkendu se přímo do mostu u bývalé Vitany zakously i bagry, což neušlo pozornosti desítek přítomných pozorovatelů ani štábu ČT 24. Chybět u toho nemohl ani Večerník.

Rozsáhlá modernizace vyjde na cca 196 milionů Kč s předpokládaným datem zprovoznění v prosinci roku 2022. „V týdnu od pondělí pátého do neděle jedenáctého dubna byly dokončeny práce na středovém dělicím pásu dálnice D46. Od čtvrtka osmého dubna je uzavřen levý jízdní pás z Olomouce směr Vyškov a provoz povede do pravého jízdního pásu, kterým řidiči projedou obousměrně. Uplynulý víkend pak byla provedena demolice mostu u bývalé Vitany a ulice Kralická byla po dobu bourání uzavřena. Veškerý silniční provoz byl odkloněn na značenou objízdnou trasu prostějovskými ulicemi Průmyslová, Vrahovická a Újezd,“ informoval Večerník Miroslav Mazal, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic v Olomouci s tím, že od pondělí 12. dubna, tj dnes, je doprava na silnici II/367 obnovena v plném rozsahu

Jak jsme se mohli naživo přesvědčit, velké bagry se do části estakády Haná v blízkosti sídla společnosti FCC přímo zakously. Tuto část dálničního mostu nahradí v příštích měsících zbrusu nová konstrukce, z níž povedou rovněž nové dálniční sjezdy do průmyslové zóny Prostějova a také do centra města. 

„V nejbližším plánu je zhotovení nových pilířů a úložných prahů spodní stavby. V červnu budou osazeny prefabrikované nosníky a zhotovena monolitická spřažená deska. Po instalaci nového zádržného systému a provedení konstrukce vozovky předpokládáme zpětné uvedení do provozu ve druhé polovině listopadu tohoto roku,“ potvrdil mluvčí ŘSD Miroslav Mazal.

Bourání části estakády neušlo během soboty a neděle ani pozornosti mnoha diváků. „Něco takového jsem viděl naposledy, když se boural Oděvní podnik,“ utrousil muž, který demolici dálničního mostu sledoval z uctivé vzdálenosti. „Demolice to není jednoduchá, přestože k tomu máme špičkovou techniku. Beton obsahuje ohromné množství železa a oceli. Estakáda se stavěla ještě za komunistů,“ řekl Večerníku s úsměvem stavbyvedoucí, který na demolici estakády dohlížel.