O takovou slávu asi nestála. Ze silnice vedoucí do tzv. ohrozimského kopce se v důsledku neskutečného počtu i hloubce děr stala jedna z nejznámějších komunikací v celé republice. Mnozí z řidičů frekventované místo již zhruba měsíc objíždějí. Začátkem uplynulého týdne se začala šířit zpráva, že silničáři konečně začali s provizorními opravami. Ale ouha! Ty velice rychle skončily, drtivá většina kráterů tak koncem uplynulého týdne stále zůstávala. 

 

O dírách na silnici v ohrozimském kopci se již po Prostějovsku povídají hotové legendy. Jedna z nich praví, že kdo do některé z nich spadne, tak už jej nikdy nikdo nenajde... I proto lidé s velkým zájmem a úlevou sledovali, jak se silnice na začátku týdne začala opravovat. Jenže práce velice brzy ustaly. „Ucpali asi čtyři díry na začátku kopce a tím to skončilo. Nechápu, proč to proboha nedodělali!“ rozčilovali se v průběhu týdne mnozí z projíždějících řidičů.

Dle silničářů za ukončením prací stál další z letošních výkyvů počasí. „Silnice bylo možné opravovat pouze v pondělí, kdy bylo teplo a slunečno. V další dny to kvůli ochlazení už nepřipadalo v úvahu. Pokud bychom obalovou směs nalili do děr, v nichž je voda, pak by to byla naprosto zbytečná práce a vyhozené peníze. Za dva týdny by tam ty díry byly znovu,“ vysvětlil Petr Walter, konický cestmistr, podle něhož právě prudké střídání mrazů a relativního tepla stojí za rekordním počtem výtluků na silnicích po letošní zimě.

Dalo se během minulého pondělí udělat více? „Těžko. Jeden sypač naloží zhruba šest tun teplé balené směsi. Těchto sypačů ovšem bude na ohrozimský kopec potřeba hned několik,“ reagoval Petr Walter.

Kromě ohrozimského kopce se silničáři v pondělí rovněž pustili do oprav hlubokých kráterů na silnici z Kostelce na Hané do Lešan. Kvůli změně počasí se však ve všech následujících dnech uplynulého týdne museli spíše než opravám opět věnovat odhrnování sněhu a solení. Ve vyšších polohách Prostějovska totiž napadlo až 10 centimetrů nového sněhu.