V roce 2016 proběhla generální rekonstrukce povrchu vozovky v Olomoucké ulici v Prostějově mezi budovou „Morava“ a křižovatkou s Vápenicí. Člověk by čekal, že nový asfalt vydrží v kvalitním stavu pěknou řádku let. Jenže, ouha! Už po polovině této doby je vozovka v Olomoucké v naprosto katastrofálním stavu. Jak je to možné?

Na otřesný stav asfaltového povrchu komunikace upozorňují Večerník občané města již nějakou dobou. A jak jsme se minulý týden na vlastní oči přesvědčil, mají pravdu. Napočítali jsme celkem pět děr hlubokých až na podkladové žulové kostky, navíc po celé délce úseku je asfaltový povrch popraskaný a ke všemu se už objevují vyjeté koleje! Jak kvalitní práci asi musela odvést firma provádějící v roce 2016 celkovou rekonstrukci?

„O tomto problému vím. Už jsem vše konzultoval se zástupci Olomouckého kraje, který byl investorem rekonstrukce povrchu v Olomoucké ulici. Bylo mi přislíbeno, že do konce prvního červencové týdne bude dáno vše do pořádku,“ zareagoval na dotaz Večerníku Jiří Rozehnal, náměstek primátora pro stavební investice v Prostějově.

„Co se týká prasklin a vyjetých kolejí v asfaltu, může za to hlavně intenzivní doprava a často přetížené kamiony, které zde navíc brzdí před semafory nebo z důvodů přehuštěné dopravy. Už jsme iniciovali preventivní opatření, kdy by Policie ČR měla častěji vážit nákladní vozidla projíždějící centrem Prostějova,“ dodal Jiří Rozehnal.