Řadu let se kolem hokeje pohybuje Michal Mareš, dvaaadvacetiletý rodák z Prostějova. Na zápasy Jestřábů chodí odnepaměti. Časem přibyla spolupráce na náplni webových stránek a jednu sezónu si odbyl i jako kustod. Nyní je ale marketingovým manažerem LHK Jestřábi Prostějov. Jeho náplň práce se tedy zásadně změnila. Poslední rok tak domlouvá spolupráci se sponzory, řeší to, aby bylo o hokeji v Prostějově více slyšet. Má rovněž na starost komunikaci klubu. Nyní je ve funkci rok, tedy dobrý čas na bilancování. Pro PROSTĚJOVSKÝ Večerník mladý manažer vysvětlil mnohé změny v klubu, které se dotknou hlavně fanoušků. Od stadionu až přes možnost vyhrávat různé ceny. Zmínil zájem sponzorů nebo to, jak může pomoci los soutěže. Jak ale říká, vše je v běhu. A řada věcí se tak teprve připravuje. I z hlediska komfortu pro fanoušky Jestřábů.

* Máte za sebou rok ve funkci. Co se za tu dobu podařilo změnit, vylepšit, jinak uspořádat?

„Za mě rozhodně základ ve věcech týkajících se grafik a sociálních sítí. To byl můj hlavní osobní cíl, co podle mě nejvíce hořelo a co se mělo změnit. Potom určitě navázání spolupráce s prostějovskými firmami, to byl taky základ. Docela se to dařilo, měl jsem je vytipované a šlo to celkem rychle. Ať šlo o firmu Koutný, Čerstvě utrženo, nebo Koju. A myslím si, že i propagace ve městě je více znát. Podařila se po půlce října, třeba plakáty. Ty udělaly hodně, byly ohlasy, že jsme vidět. Samozřejmě kvůli koronaviru to ještě ten efekt nemělo, ale máme v tomhle směru domluvenou další novou spolupráci. A jsou tu ještě další cíle.“

* V čem vidíte nedostatky marketingu z předešlých let?

„Myslím si, že nejvíce v propagaci. A také ve kvalitě provedení. Bylo to už odžité, je jiná doba. O hokeji ve městě nebylo tolik slyšet a nebyl vidět. Byl jsem se inspirovat třeba v Hradci. Tam po celém Hradci, i když se pohybujete mimo hokej, víte, že se bude hrát. To je velice důležité. A pak samozřejmě lidé uvidí plakát, a i kdyby díky tomu jich šlo na hokej jen deset procent navíc, pořád to dělá nějaké číslo. To je podstata všeho.“

* V Hradci to může být klidně pět set lidí…

„A obecně zábavněji propagovat, i vlastní sponzory. Není to jen o tom, že se objeví nějaký název či jméno na mantinelu a hotovo. O to jsem se také snažil, byly různé soutěže. Bylo jich dost od všech sponzorů, tentokrát jich ale bude ještě více. To si myslím, že je pro sponzory zajímavé zapojení. Oni dají poukaz za tisíc korun, ale má to pro obě strany velký dosah a efekt.

* Když vezmu zacílení na fanoušky, co je hlavním cílem – dostat zpátky ty z doby před koronavirem? Nebo přimět nové k tomu, aby udělali změnu a na hokej zašli?

„Myslím si, že obě skupiny. Samozřejmě dostat sem ty, co chodili. A oslovovat i nové, mladé fanoušky. Myslím si, že tento rok nám k tomu konečně pomůžou i sedačky. K tomu, že začnou chodit rodiny. Teď už můžou mít nějaký komfort. Když si zaplatíte, tak jedna věc je hokej, dále aby z toho byl nějaký zážitek, dát si dobrou klobásku a k tomu si tam sednout. To je důležité.“

* Jak se projeví všeobecné zdražování?

„Tak to už je vidět u sponzorů. Dneska se každý bojí, takže samozřejmě… Ta rekonstrukce nám může pomoci hodně, bude to velké plus. Konečně se něco velkého na celém stadionu změní. Pak také hra, to je jasné. Propagace už bude velká, o hokeji lidé budou vědět. Ano, u někoho to bude znát. Ale v poměru k tomu, že jdete do kina, hokej není zase tak drahý. Co jsem viděl ceny…“

* Ano, to je třeba 150 korun za lístek…

„Přesně tak. Někde jsou ceny, že tam necháte pětikilo jak nic. A tady, jestli někdo za ten lístek dá, budeme rádi. Los máme zajímavý…“

* Takže i los může hodně pomoci, třeba Zlín s Antonínem Honejskem?

„Myslím si, že los jsme chytli hodně dobrý. Dvě soboty máme doma Zlín, dvě soboty Přerov doma, ve středy máme Vsetín. Los je hodně dobrý. Na začátek máme Frýdek, Porubu… Máme dvanáct sobot, to jsme dlouho neměli. Konečně i mezi vánočními svátky je ve čtvrtek zajímavý zápas. Los je zkrátka pěkný a zatraktivněním je Zlín. A odpadli ti s prominutím nejhorší…“

* Hokej je nejnavštěvovanější sport v Prostějově. Řešili jste ale termíny s dalšími kluby ve městě?

„To záleží… Nevíme ještě, jestli je rozpis. Ale myslím si, že soboty tam máme v říjnu. Záleží, v kolik budou hrát. My máme čas nastavený. A záleží také na tom, zda my budeme ty soboty hrát v pět nebo v šest. To se ještě domluvíme. Loni jsme měli jednu sobotu v šest, v říjnu o to ale už tolik nejde. Spíše jde o září, lidé jsou ještě na zahrádkách a je teplo. Podíváme se na to určitě. Chci i na tyto věci klást důraz. Někdy jsou to maličkosti, ale někde se něco hraje, do toho přijde koncert, ples a může to dělat hodně. Na to se budeme určitě chtít zaměřit.“

* Když se vrátím k financím, už dříve proběhla zmínka, že by mohly být změny v permanentkách. Chystáte tedy nějaké změny?

„Jsou nějaké návrhy. Co ale můžu prozradit, tak budou poukázky, že k permanentce lidé dostanou voucher nebo poukaz. Jedná se o tom, že by byly dvě verze s a bez play-off. Aby to i cenově něco lidem říkalo. Uvidíme, doufám, že se podaří, aby byli všichni spokojení.“

* Součástí marketingu je fanshop. Zde se bude něco měnit?

„To ještě nemůžu vůbec komentovat. Chtěl bych, ale zatím nemůžu.“

* Bavil jsem se s Alešem Totterem, trenérem týmu, když přicházel, že by mohly být společné akce fanoušků a hokejistů. Bude se něco takového dít?

„Loni nás limitoval koronavirus. Ale určitě by měla být autogramiáda, to každopádně. Potom přemýšlíme, že za Jirky Vykoukala byl trénink s fanoušky. Ještě s nimi budeme komunikovat, zda by byl zájem. Chceme zkusit i něco nového, bude to souviset s náměstím, s bruslením. V červnu bychom měli být na fotbalovém charitativním turnaji ve Skalce. Dále uvidíme, co se naskytne. Určitě se budeme chtít lidem přiblížit, to každopádně.“

* Byla zde i setkání v restauraci Šnytt…

„To je velká otázka. Jsem pro, abychom akci dělali někde jinde. Zadruhé byl dobrou zkušeností poznatek, že je rozdíl, zda se tato akce dělá v šest, nebo o půl sedmé. (pousměje se) Takový dobrý den na tyto akce by byl asi čtvrtek, to už je takový malý pátek. O půl sedmé a asi na nějakém novém místě, kde bychom se mohli jednou za dva měsíce potkat. O tuto akci ale zájem byl, takže by měla pokračovat. Určitě pak bude nová, zvětšená kabina. Takže jestli by se dělala nějaká prohlídka, třeba v souvislosti s přípravnými zápasy, to se ještě domluvíme. Záleží taky, kdy bude hotový led. Můžu pak ještě prozradit, že bude velká spolupráce s pánem, co nám bude dělat videa a různé zábavné věci. Bude vše hezky natočené a lidé více uvidí do zákulisí. Chystáme challenge, různé srandy, aby to lidi bavilo. Třeba aby byla výplň v reprezentační přestávce.“

* A co nějací noví sponzoři, čerstvě podepsaní?

„Teď bychom měli mít jednoho nového podepsaného. Ještě ale není, takže neprozradím. A hodně se jich bude řešit v červenci, v srpnu. Chtějí vidět i nový zimák. Aby se přesvědčili.“

* Že to prostředí vypadá jinak, lépe…

„Přesně tak. Jsou tam i nějací větší, ale není to o jednom jednání. Několik schůzek už jsem měl. A samozřejmě prioritou bylo udržet ty stávající. To si myslím, že se podařilo. Jednáme i o úplně novém občerstvení… Osobně to dělám pro lidi a pro to, aby je to bavilo.“

* Jak vypadá spolupráce s kotlem, zvažujete něco bližšího, co třeba dříve nebylo?

„Loni, když jsem přišel, jsme si dali sraz u pivka, bylo nás asi pět. Zajímavý je pro ně samozřejmě Šnytt. Beru to tak, že je to osobní, abychom si řekli, co a jak. Bude se hlavně řešit, jak byl speaker, tak tam budou sedačky. A uvidíme, s čím přijdou.“

* Klub před časem oznámil změnu loga. Je už hotová konečná verze?

„Je tam už finální verze, ale běží lhůta na zveřejňování. Ale když se na to dívám, tak na červenec se máme na co těšit. Ať už se to týká sponzorů, hráčů, loga. Fanoušci se mají na co těšit.“

 

MICHAL MAREŠ

* narodil se 9. listopadu 1999 v Prostějově

* žije v Prostějově a je svobodný

* studoval na Reálném gymnáziu a základní škole města Prostějova

* hrál florbal za oba prostějovské florbalové kluby

* o další sporty se zabývá v obecnější rovině, nejvíce jej ale vždy přitahoval lední hokej

* v sezóně 2018/ 2019 působil jako redaktor klubového webu 

* v nadcházející sezóně byl jeden z kustodů „A“-týmu

* od 1. července 2021 je marketingovým manažerem Jestřábů

zajímavost: osobní zájem o post práce v marketingu Jestřábů měl již delší dobu