Prázdná sedadla, všude roušky a nezbytná dezinfekce. To byla donedávna denní realita v prostějovském kině Metro 70. Kvůli koronaviru muselo mít část roku navíc zcela zavřeno. Poté se v menší míře představení rozjela, podzim však vystavil kinu opět drsnou stopku: Metro 70 muselo spolu s dalšími kiny v České republice opět zavřít své dveře. Sedačky jsou nyní prázdné, stejně tak pokladna i nová kavárna ve foyer kina. V těžké době jsme vyzpovídali ředitelku Barboru Kucsa Prágerovou (na snímku).

* Jak nyní zpětně hodnotíte dobu, kdy bylo kino Metro 70 uzavřené? O kolik představení zhruba diváci přišli a o kolik peněz naopak ztratilo kino?

„Doba karantény pro nás byla pochopitelně náročná, a to jak z hlediska ekonomiky provozu, tak i psychiky zaměstnanců. Když přihlédnu k průměrným číslům z loňského roku, neuskutečnilo se přes dvě stovky představení a kino přišlo o více než půldruhého milionu korun na tržbách. Oproti loňskému roku se také objevil enormně úspěšný film V síti, o který měly velký zájem školy a museli jsme kvůli opatřením zrušit projekce pro asi dva a půl tisíce žáků, což je samo o sobě ztráta dvě stě tisíc korun. Během karantény jsme se však zapojili do dvou projektů on-line kina – Moje kino LIVE a #vašekino, což nám umožnilo udržet si kontakt s diváky, mít obsah na síti a veselou mysl. Přes veškerou nepřízeň zůstáváme optimističtí. Kina už přestála velké zvraty a vždy budou místem, kam půjdete na rande, odpočinout si po práci nebo kam si vyrazíte na komedii s kamarády či s rodinou. Jen to teď bude ještě chvíli trvat.“

* Zprvu bylo v létě těžké zpátky do kina nalákat diváky. Podařilo se to nakonec?

„Od otevření byla návštěvnost mnohem nižší než obvykle – chodilo průměrně dvacet diváků místo běžného průměru sedmdesáti. I teď s odstupem to nebylo o mnoho lepší. Premiéry se rušily, odkládaly, plány distributorů se mění ze dne na den. Kdybychom stále ještě plánovali program na měsíc, ne na čtrnáct dní, jako to nově děláme, tak by měl plakát v den vytištění asi tak stejnou platnost, jako příslovečné včerejší zprávy.“ (hořký úsměv)

* Jaký úspěch aktuálně slavila nová kavárna? Bude se zde ještě rozšiřovat sortiment?

„I v těchto turbulentních časech se povedlo dokončit velký projekt – konečně máme kinokavárnu! Nový bar, nové místo pro setkávání, nová venkovní zahrádka před kinem, nový projekční prostor. To vše nám dělá velkou radost. A našim návštěvníkům taky – sdílí fotky na sítích, přesouvají k nám večírky zrušené pro nepřízeň počasí, slaví tu narozeniny, přes den pracují s kávou a počítačem, večer chodí na točené pivo nebo na drink. Když je příležitost, propojíme kino i bar v jeden celek a pořádáme akce, které skvěle využijí synergii obou prostorů. Virus bereme vážně, opatření dodržujeme, ale radost ze života si vzít nenecháme. A až se zase karta obrátí, korona zmizí a lidé se vrátí do kin, určitě to poznáte i na širší nabídce sortimentu, která je ale už teď, myslím, docela velká. Vedle tradiční kávy z olomoucké pražírny Kikafe si u nás dáte dobroty do skla od Zlaté farmy, skvělé paštiky a jiné masné výrobky od pana Vaverky z Prostějova, dorty od místních cukrářek, ale i studené maté nebo kombuchu. A sladký popcorn, to je také očekávaná horká novinka. Zkrátka kino, kafe a kokino. (úsměv) Snad už brzy!“

* Kino muselo podruhé zavřít minulý týden své brány. Počítali jste s tímto scénářem?

„To je věc, o které jsme se s kolegy bavili delší dobu. Ale vzhledem k vládnímu trendu vydávání nařízení jsme asi ani nemohli počítat s žádným konkrétním časem. Tak je to teď tady. Má to být na dva týdny, ale obáváme se, že to bude na déle...“

* Myslíte si, že letos ještě vůbec otevřete?

„Doufáme, naděje umírá poslední. Plány se posunují. Říjnové premiéry jsou posunuté, listopad ještě nepadá, tím míň prosinec.“

* O jaké premiéry aktuálně diváci přichází?

„Například je to snímek Karel. Ale u dalších vám to říct neumím, musela bych se podívat do programu. Ten se tak měnil, že už z toho jde hlava kolem...“

* Kino Metro 70 se zapojilo do projektu Moje kino LIVE. Jak byste ho zájemcům o účast přiblížila?

„Je to projekt, který se vyvinul už během jarní pandemie. Snaží se přiblížit prostředí z kina do domácností a zprostředkovat tak krásný filmový zážitek podobný tomu z kina. Film bude přes internet puštěný v konkrétním čase bez možnosti dát pauzu. Také vyzýváme, aby se diváci na film dívali doma ve větších skupinách. Přístupný je i on-line chat, kde lidé o filmu mohou diskutovat. A na úvod bude před snímkem odborné lektorské slovo.“