Oldřich BEZDOMNIKOV,

ředitel ZŠ Kostelec na Hané

„Na jaře jsme už tuto situaci zažili, takže už máme nějaké zkušenosti. Věděli jsme, co nás zhruba čeká za přípravy. Druhý stupeň se bude ve výuce střídat po týdnu. Jeden týden budou chodit A třídy, druhý zase B třídy. Navíc máme výhodu, že máme hned dvě budovy, takže ani co se týče prostoru, by tu problémy být neměly. Organizačně se to samozřejmě snažíme vymyslet tak, aby se děti mimo svou třídu nepotkávaly. Budou chodit v jinou dobu na obědy a mnoho dalšího. Ale úplně reálně zajistit, aby se děti nepotkávaly, nejde. Minimálně u různých přesunů z učeben se tomu asi úplně nevyhneme. Snad už ta čísla znovu stoupat nebudou a děti už ve škole vydrží.“

Marcela MELKOVÁ,

ředitelka ZŠ Určice

„Jsme každopádně rádi, že se děti vrací do školy. Distanční vzdělávání bylo náročné pro obě strany. A chyběla interaktivita. Teď navíc ministerstvo upozornilo na změny s větším předstihem, týden na přípravy je vcelku dostačující. Největší problém je s homogenitou, třeba ve družině. Nemáme totiž dost vychovatelek. Stejně tak bylo složité vymyslet to tak, aby se děti nemísily v jídelně. Obědy se tak vydávají od 11 až do 14 hodin. Je to masakr. Stali jsme se třeba mistry v sestavování rozvrhů. Učitelé se nicméně ocitají ve schizofrenní situaci, nejdříve učí hodiny prezenčně, vzápětí se musí přeorientovat na dálkovou výuku. A pak hned zpět. Situaci naštěstí ulehčila spolupráce s rodiči, která byla vesměs skvělá.“

Iveta SLÁMOVÁ,

ředitelka ZŠ Čechy pod Kosířem

„Problémem byla u nás nutná homogenita, máme pět ročníků, ale jen čtyři třídy. Druhá a třetí nemohou být spolu, přitom běžně mají společně tři hodiny. Problém nastal také ve družině, pro část tříd nově nefunguje, protože není dostatek vychovatelek. Rovněž chození do šatny je na směny. Nejtěžší je, že informace se k nám do datové schránky dostávají třeba i dva dny poté, co jsou sdělovány prostřednictvím médií.“

Aktuální zpravodajství čtěte v tištěném vydání PROSTĚJOVSKÉHO Večerníku, které vychází v pondělí 30. listopadu