V minulém roce sbírali cyklisté TUFO PARDUS Prostějov úspěchy spíše jen na dráze, zatímco v silničních závodech se příliš neprosazovali. Aby se i tato důležitá součást soutěžní činnosti zlepšila, přikročilo vedení hanáckého klubu před novou sezónou 2025 k nemalému posílení jezdeckého kádru.
Prostějovská stáj zůstává i pro letošek na úrovni kontinentálních týmů. Jako třetí se tedy řadí k ATT Investments a Elkov Kasper. Loni přitom výsledkově za oběma hodně zaostávala. Nedostatečná úroveň konkurence pak často vedla při domácích závodech k přílišnému taktizování, kdy oba nejsilnější celky soupeřily v podstatě jen mezi sebou a ostatní obvykle čekaly na to, co favorité udělají.
TUFO PARDUS díky statutu kontinentálního týmu zápolil i v zahraničí. Dohromady absolvoval šestnáct závodů včetně čtyř etapových, všechny patřily do nejnižší II. kategorie mezinárodního kalendáře UCI. Kromě tří tuzemských akcí (Visegrad 4, West Bohemia Tour, Okolo jižních Čech) šlo také o klání na Slovensku, v Polsku, ve Slovinsku, v Rakousku i v Itálii. Jenže výsledkově spíše paběrkoval, nejlepšími rezultáty byla dvě desátá místa Petra Vávry na Memoriał Andrzeja Trochanowskiego a Martina Chrena na silničním mistrovství Slovenska.
Pokud ovšem prostějovský tým porovnáváme se dvěma domácími nejlepšími, pak to není srovnání zcela krystalické. Na rozdíl od nich totiž TUFO PARDUS PV má silnou i úspěšnou mládežnickou základnu a zároveň intenzivně jezdí závody na dráze. Pokud by tedy všechny prostředky a síly směřoval jen do silničního kolektivu, byla by situace z kvalitativního hlediska zcela jistě odlišná.
Přesto nová mužská sestava hanácké stáje pro silnici vzbuzuje oprávněné naděje. A kluci v černo-modro-žlutých dresech by mohli hodně čeřit vodu, což by bylo velmi příjemným i užitečným oživením českého silničního pelotonu. Čtyři jezdci sice desetičlenný kádr opustili, ale šest zůstalo (Wojciech Pszczolarski, Jan Voneš, Matyáš Koblížek, Vojtěch Soukup, Ondřej Pokorný, Franciszek Kocur) a stejný počet nových borců přišel. Už jen toto početní rozšíření je příznivým signálem, konkrétní jména posil tuto příznivou situaci jen povyšují.
Z ATT Investments přišel do Prostějova čtyřiadvacetiletý Jan Kašpar. „Honzovi v předešlém týmu připadla hlavně role pomocníka, kterou plnil velice dobře. O jeho potenciálu ať vypovídají bronzy z MČR U23 i závodu V4 GP Czech v roce 2022 a rovněž šesté místo z loňského národního šampionátu,“ představil Kašpara sportovní ředitel TUFO PARDUS PV Michal Mráček.
„Dalších pět jezdců k nám zamířilo z plzeňského ACS Development. Tenhle projekt určený klukům, kteří opouštěli juniorskou kategorii, sice skončil, ale my teď dáváme těmto mladíkům další šanci u nás. Jsou to Jakub Elbadri, Jakub Mayer, Jan Řehoř, Daniel Šilhavý a Ondřej Šilhavý, z nichž se prvním rokem mezi muži výsledkově nejvíce dařilo Kubovi Elbadrimu ziskem stříbra na Trnava Tour, čtvrtou pozicí na MČR U23 a pátou příčkou na MČR ITT U23,“ doplnil Mráček, s nímž v příštím vydání Večerníku přineseme obsáhlý rozhovor.