Na posledním jednání Zastupitelstva statutárního města Prostějova byla prezentována dechberoucí vizualizace, jak by v budoucnu mohl vypadat cyklistický velodrom v Prostějově. Vedení prostějovského magistrátu nový moderní cyklistický stánek viditelně chce a bude se pro jeho výstavbu snažit vytvořit ty nejlepší podmínky. Vedle plánované výstavby krytého plaveckého stadionu či dostavby stadionu fotbalového půjde o další významnou stavební investici v Prostějově.
„Prostějov je město s bohatou sportovní a cyklistickou tradicí, dráhovou cyklistiku nevyjímaje. Počet velodromů v provozu v České republice bohužel spočítáme na prstech jedné ruky a ten náš se používá už téměř 60 let, je tak třeba řešit budoucí stav. Ten současný již neodpovídá technickým a bezpečnostním parametrům. Z důvodu chybějícího zastřešení bývají velké mezinárodní závody kvůli nepřízni počasí často přerušeny. Současný rozměr dráhy 301 metrů neodpovídá povinným rozměrům požadovaným Mezinárodní cyklistickou unií,“ nastínil exkluzivně Večerníku první důvody vedoucí k tomu, proč město chce nový velodrom, Jiří Rozehnal, náměstek primátora pro stavební investice v Prostějově. „Sportovní klub cyklistů má ve výpůjčce pozemky tohoto sportovního areálu na základě uzavřené Smlouvy o výpůjčce areálu velodromu na dobu určitou do 31. prosince 2035.
Posláním spolku SKC Prostějov je všestranný rozvoj cyklistiky na území Prostějova a jeho okolí, zajištění a řízení sportovní přípravy členů spolku, péče o výchovu mládeže, pořádání přebornických a jiných sportovních soutěží cyklistiky, a to včetně mezinárodních, příprava závodníků a závodnic na trenérskou a funkcionářskou činnost, propagace cyklistiky jako vhodné pohybové aktivity pro občany všech věkových skupin, organizace a pořádání kulturně společenských akcí. Na jednání SKC a pana náměstka Sklenky se dohodl další postup, jak to s velodromem do budoucna bude,“ řekl ještě náměstek Rozehnal, kterého se Večerník zeptal na jeho poznámku na zastupitelstvu, že půjde o naprosto ojedinělý projekt a nejmodernější velodrom v republice. V čem bude tak úžasný a může se stát opravdu další z mnoha dominant města? „Nový velodrom musí a bude odpovídat všem legislativním parametrům na pořádání mezinárodních a mistrovských závodů, bude samozřejmě krytý a již svou osobitou architekturou vytvoří nepřehlédnutelnou dominantu města,“ míní Jiří Rozehnal s tím, že hodně důležitou otázkou bude sehnat finance na celý projekt. „V současnosti řešíme financování projektu, které se bez účasti všech zainteresovaných subjektů (Olomoucký kraj, statutární město Prostějov, Český svaz cyklistiky a oddíl SKC) neobejde. Z Národní sportovní agentury prosakují informace, že cyklistika se stane opět preferovaným sportem i v investičních pobídkách. A pevně věříme, že tomu tak bude a umožní to zajištění financování celého projektu výstavby s výrazným podílem dotace,“ uvedl Jiří Rozehnal, kterého se Večerník ještě zeptal, zda se dají v tuto chvíli vůbec odhadnout celkové náklady na výstavbu nového velodromu v Prostějově. „V první řadě se musí zpracovat studie a následně projektová dokumentace pro stavební povolení, což odhaduji na rok až rok a půl. Až poté bude znám rozpočet stavby, bude zajišťovat sdružené financování, výběrové řízení a samotná výstavba, což v této chvíli nelze odhadnout,“ uzavřel náměstek prostějovského primátora Jiří Rozehnal.