Pracovní aktivita některých zaměstnanců sběrného dvora se nepozdává všímavým Prostějovanům. Právě minulý týden se na webu magistrátu objevila stížnost. „Prosím o vysvětlení, proč jsou na tak malém sběrném dvoře tři pracovníci, když vám ani nepomůžou s vyložením? Stojíme venku frontu a oni stojí a hledí na nás
. Jestli kvůli Re-use centru? To je otevřené dva dny, tak tam zjednejte brigádníka a neživte z našich peněz dalšího stojana! Jestli je to nějaká tlačenka, a víme, že je, tak doufám, že po volbách dojde k nápravě. Platíme za odpady již skoro 1000 korun a tady se mrhají prostředky,“ ulevil si na webových stránkách města pan Novotný z Prostějova. Z radnice mu záhy odpověděli. „Personální zajištění sběrného dvora odpovídá rozsahu jeho provozu, platným provozním předpisům a zároveň i povinnostem, které musí obsluha plnit. V rámci těchto činností se pracovníci nemusí vždy jevit jako plně vytížení, nicméně své úkoly mají přesně vymezené a plní je dle interních směrnic. Současné personální obsazení je nastaveno i s ohledem na provoz nově otevřeného RE-USE centra, které má za cíl omezit množství odpadu a podpořit opětovné využívání věcí. Váš návrh na možnost brigádníka do RE-USE centra si dovolujeme vzít na vědomí a předáme jej k posouzení provozovateli, kterým je společnost FCC Prostějov. Co se týká pomoci s vykládkou odpadu, zaměstnanci sběrného dvora mají primárně dohledovou funkci, s ohledem na bezpečnost práce nemohou za občany ručně manipulovat s těžkým nebo objemným odpadem. V případě potřeby vám ale mohou poradit nebo pomoci usměrnit vykládku tak, aby vše proběhlo v pořádku. Vaše připomínky vnímáme a budou projednány s vedením provozovatele,“ prezentovala vyjádření odboru správy a údržby města mluvčí magistrátu Lenka Gartnerová.