Již tradičním stálým bodem jednání prostějovského zastupitelstva z úterý 23. listopadu byly novinky z jednání mezi prostějovským magistrátem a představiteli Správy železnic o osudu výpravní budovy místního nádraží. I tentokrát se nejen zastupitelé a zastupitelky dozvěděli zajímavé zprávy. Jednou z nich je skutečnost, že Správa železnic zrekonstruuje budovu sama ve své režii a následně ji nabídne městu k odprodeji. Vlastní rekonstrukce má začít v roce 2024, stejně jako výstavba tunelu pod železničním přejezdem ve Vrahovické ulici.

„Zatím poslední naše jednání s představiteli Generálního ředitelství Správy železnic proběhlo na přelomu září a října. Jednali jsme nejen o místním nádraží, ale také o dalších investičních akcích Správy železnic. Například o zkapacitnění železniční tratě z Olomouce přes Prostějov do Nezamyslic, rekonstrukci hlavního nádraží v Prostějově a také o blížící se výstavbě podjezdu pod železničním přejezdem ve Vrahovické ulici. Byl jsem informován, že poslední dvě jmenované akce budou zahájeny v roce 2024,“ řekl na začátku svého vystoupení Jiří Rozehnal (ANO 2011), náměstek primátora statutárního města Prostějov.

Co se týká budoucnosti výpravní budovy místního nádraží, Správa železnic momentálně zpracovává projekt na její rekonstrukci, což by mělo být hotovo ještě do konce tohoto roku. „V tom příštím by pak mělo dojít ke zpracování této projektové dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby a budou následovat další kroky směřující k rekonstrukci místního nádraží, která proběhne v režii Správy železnic. Jakmile bude dokončena a z budovy budou vymístěny všechny stávající železniční technologie, bude majitel řešit se statutárním městem Prostějov případný odprodej celé budovy. V této souvislosti zástupci Správy železnic vznesli požadavek na odkup konkrétních pozemků, které budou potřeba k rekonstrukci místního nádraží. My jsme to následně při jednání rady města analyzovali. Všechny pozemky v bezprostřední blízkosti budovy místního nádraží jsou v majetku města a my jsme připraveni vyjít Správě železnic vstříc,“ prozradil Jiří Rozehnal.