Vylepšená budova, nová nástupiště a taky podchod. Velké plány se vážou už několik let k budoucí rekonstrukci hlavního nádraží v Prostějově. Tu například již na podzim 2017 slíbil tehdejší náměstek ředitele SŽDC Tomáš Drmola. Začátek prací, po jejichž konci mělo být nádraží modernější a cestování pohodlnější, byl původně plánován i na rok 2021. Jak ale Večerník zjistil, rekonstrukce nabere zpoždění.

Okolí hlavní nádraží v Prostějově se v minulosti dočkalo velké přestavby, zmizela prastará prodejna, stejně tak lavice, které byly dokonce původní. Naopak vznikly nové obchody a centrum Českých drah. K této rekonstrukci došlo před patnácti lety, nyní ale je v plánu další, která se dotkne i nástupišť.

„Projekt rekonstrukce stanice Prostějov-hlavní nádraží počítá s vybudováním jednoho vnějšího a jednoho ostrovního nástupiště přístupného podchodem, který bude prodloužen na druhou stranu kolejiště. V rámci stavby bude rovněž nahrazen stávající přejezd ve Vrahovické ulici nově vybudovaným podjezdem,“ shrnul mluvčí Správy železnic Marek Illiaš.

Právě díky novým nástupištím by nádraží nezískalo jen moderní vzhled, ale cestujícím by se snáze nastupovalo do vlaku.

Magistrát pak rovněž v minulosti avizoval podchod pod nádražím a parkovací místa. Tím se měl řešit letitý nedostatek přímo před budovou nádraží „V současné době probíhá projektová příprava a pokračuje přípravná dokumentace k projednání územního rozhodnutí. V tomto ohledu nemá probíhající pandemie vliv na termíny projednávání,“ prozradil aktuálně Večerníku Illiaš.

Se stavbou se však začne později, než se původně čekalo. „Termín realizace je naplánovaný v rozmezí září 2023 až leden 2025. Předpokládané celkové investiční náklady přesahují půldruhé miliardy korun,“ vzkázal Prostějovanům Marek Illiaš.

Na Prostějovsku to bude v krátké době druhý velký projekt na železnici. Už nyní se totiž pracuje na koridoru Vyškov–Přerov, který se dotkne také stanic Nezamyslice a Němčice nad Hanou.