Letošním prvním závodem Vrchy Hobby Cupu byl dvoudenní seriál, který se jel o víkendu v Konici. V sobotu se Březský vrch pokusilo zdolat co nejrychleji 120 závodníků, v neděli pak o 5 méně. Závody jsou určeny pro sériové vozy s platným OTP a vozy hobby, které prošly technickou přejímkou pořadatele. Vozidla jsou rozdělena do deseti tříd, mezi nimiž je jízda pravidelnosti či dámský pohár. Vedle závodní čtyřkolky Audi S3 tak byly na startu k vidění i přes padesát let staré škodovky, žigulíky a trabant. Do Konice se závody opět vrátí v srpnu.

 

„Bezstřecháči“ na start nemohou

Akce je určená pro sériové vozy s platným OTP a vozy hobby, které prošly technickou přejímkou pořadatele. Závodů se nesmí zúčastnit kabriolety, buggy a formule, jsou určeny pouze pro auta s pevnou střechou. Musí rovněž splňovat bezpečnostní standardy, ostatně stejně jako jezdci. „ Před více než 20 lety jsem se tady závodu do vrchu zúčastnil. Vytáhl jsem z garáže dědův žigulík, tady v obchodě koupil tepláky a triko, obul nazouváky a jelo se. Když dnes vidím vybavení jezdců, říkám si, že by mě na silnici nepustili,“ smál se jeden z diváků.

Vozidla byla vypouštěna na trať z prostoru depa jednotlivě v takovém intervalu, aby mezi sebou měla dostatečný odstup. Start byl pevný a cíl letmý. Za cílovou značkou následuje značka STOP, kde vozidlo musí zastavit. Pokud nezastaví, dostává penalizaci 20 vteřin. Měřené rozjížďky se v Konici jely ve čtyřech jízdách. „Výsledný čas byl součtem tří nejrychlejších časů,“ vysvětlil ředitel závodu Roman Froněk. V sobotu se celkovým vítězem stal Petr Tomáš s čtyřkolkou Audi S3, jehož čas byl 2,03,14. Jedno kolo tak zvládl pod 41 vteřin.

Prostějovák zvítězil s Jahodou

Roman Hájek z Prostějova, majitel Bike Garage, se od roku 2015 věnuje stavění a servisu všech druhů jízdních kol. Uplatňuje své dlouholeté zkušenosti ze závodů ve sjezdu a enduru. Stojí za vybudováním Hanáckých stezek na Záhoří, o které  spolu s kolegy z Bikers Minds pečuje a neustále je vylepšuje. Má ale slabost i pro úplně jiná kola. Škodovácká. Už pár let „piplá“ zářivě červenou Škodu 100, kterou získal od Milana Hepnárka z Prostějova. Závodní vůz z roku 1972 vyráběla československá automobilka AZNP v letech 1971–1974. Není bez zajímavosti, že pro účely homologace mělo vzniknout tisíc kusů pro běžný provoz. Měla je používat Veřejná bezpečnost. S Jahodou, jak jí familiárně říká, jezdí slalomy a závody do vrchu. Nemohl chybět ani v Konici, kde v sobotu v kategorii do 1400 cm3 standard zvítězil. I když před závodem si moc nadějí nedělal: „Tento týden jsem v ní seděl jen dvakrát, nebyl čas,“ smál se. Opak ale byl pravdou. „Maximální rychlost moc neřeším, spíš si užívám rychlost v zatáčkách, kde vůz perfektně sedí,“ říká. Vůz, kterému pod kapotou dupe 115 koní, si sám servisuje a neustále vylepšuje.