Správa železnic v posledních letech informuje hned o několika investicích, které by se výrazně dotkly i Prostějova. Tou nejvýraznější má být rekonstrukce místního nádraží. Ta se odkládá už více než deset let, od doby, kdy zde probíhaly snahy o uznání budovy za památku. Tou se budova nestala a chátrá bez výraznějších zásahů dodnes, čímž se ze všeho stal pořádný STÍN MINULOSTI. Magistrát nyní informoval, že současný stav navíc ještě nějakou dobu potrvá.

Budoucnost budovy místního nádraží se stala zejména v posledních třech letech v Prostějově velkým tématem. Jednopatrová budova z konce 19. století měla být podle původních plánů zbořena. Proti se ale ozvala část veřejnosti. A s pokusem zachránit budovu přispěchalo i město. Zájem projevili také někteří soukromníci, největší interes projevuje milionář a majitel restaurace Bělecký Mlýn Richard Benýšek. Nicméně budova stále zůstává v rukou státního podniku Správa železnic. Nadále ale s městem komunikuje ohledné plánů. „Jednání probíhají, mluvil jsem s náměstkem z ředitelství v Ostravě. Aktuální zprávy jsou takové, že místní nádraží začnou opravovat v roce 2026,“ uvedl náměstek prostějovského primátora pro oblast rozvoje a investic Jiří Rozehnal. Objekt, v níž nejprve přestal fungovat hostinec a nedávno rovněž prodej jízdenek, tak bude chátrat dál...

Správa železnic nicméně v regionu plánuje i další investice. Vést by měly k větší rychlosti na tratích nebo k možnosti většího provozu. Největším počinem má být železniční koridor mezi Vyškovem a Přerovem, který se dotkne i Nezamyslic a Němčic nad Hanou. Další stavby se pak týkají přímo Prostějova. „Hlavní nádraží by mělo být opravováno nejdříve v letech 2024 a 2025, zkapacitnění trati mezi Prostějovem a Olomoucí někdy v letech 2026 a 2027. Stejný krok na trati z Prostějova do Nezamyslic o rok později,“ upřesnil Rozehnal. Přímo v Prostějově by měly na hlavním nádraží vzniknout podchody k nástupištím a například ve Vrahovické ulici podjezd. Ale o tom všem se mluví už tolik let, že tomu občané uvěří, až se poprvé „kopne do země“.