Žádný z učený z nebe nespadl. A co člověk, to originál. Takové a podobné citáty provázejí děti v českých školách. Údajně jsou přehlcené množstvím učební látky, nebere se ohled na to, že je jeden pomalejší, druhý rychlejší, někdo je nadaný na humanitní předměty, další vyniká v matematice, ale jazyky jej nebaví a nejdou mu. Všichni žáci na našich školách procházejí stejnými předměty. Jeden jako druhý, bez výjimky, na odlišnost se nebere zřetel.
Pro někoho je škola noční můrou, jiný strádá, chtěl by probírat předměty víc do hloubky. Jsou ale i případy, kdy dítě zkrátka látce nerozumí. Nemusí to nutně znamenat chybu v pedagogovi či žákovi. Tato situace je přeci normální i v běžném životě. I v takových případech existují možnosti, jak dítěti pomoct, stačí chtít.
Číst dál...