Dobré odpoledne, dnes je neděle 17.2.2019
svátek slaví Miloslava,
zítra Gizela
•Žhavé novinky, informace, soutěže a výhry jen
pro vyvolené, kteří se přihlásí k odběru níže...
facebooktwitteryoutubeinstagram

HubnutiTak jako platí, že láska prochází žaludkem, podobně je to i u hubnutí. Zde totiž platí, že hubnutí prochází také žaludkem a navíc ještě hlavou. Bez rozumně sjednocených myšlenek a priorit totiž nikdy nezhubneme. Ač si spousta lidí řekne, že jedinou správnou dietou je nejíst, je to velice špatná rada. Rozumnější a efektivnější je, když budeme při hubnutí dodržovat zdravé stravovací návyky. A jaké to jsou? To se dozvíte na následujících řádcích...

 

Jídlo jako rituál
Nebudeme vás poučovat, že při hubnutí je důležité dodržovat správný stravovací režim, a to jíst pravidelně. Jíst bychom měli pětkrát denně v menších porcích. To ale rozumně uvažující člověk už dávno ví. Důležité však je si každou porci jídla užít, ať už je sebemenší či sebe chutnější či méně chutnější. Dobu jídla bychom měli považovat za posvátnou chvíli, kdy máme možnost se zastavit a relaxovat. Jezme vsedě u stolu, abychom napomohli trávení a zároveň si vychutnali barvu jídla, vůni i chuť. U jídla oceňujeme i jeho křehkost, křupavost a šťavnatost. Tyto vjemy jsou totiž stejně důležité jako naplněný žaludek. A věřte, že i ony vám pomáhají v plnosti žaludku. Pokud si tedy dáme menší porci, ale za to budeme plnými doušky vnímat, co všechno na talíři máme, pak již z části máme žaludek zaplněn. Vše je totiž jen v naší hlavě.
Nedělejte několik věcí najednou
Během jídla nikdy neděláme deset věcí najednou.  Jediné, co bychom měli dělat, je jíst a vnímat samotné jídlo, chuť, vůni, barvu, tvar a podobně. Ač vám to nemusí tak připadat, během toho, co děláte několik věcí naráz, sníte více jídla, protože se na jídlo nesoustředíte. Výzkumy ukazují, že lidé, kteří při jídle pracují, řídí, čtou, telefonují či jsou na internetu, snědí daleko více potravin než ti, co se nenechávají ničím rozptylovat.

Stop televizi, počítači a mobilům u jídla
Důležitým pravidlem přirozeného, tedy zdravého stravování, je vypnutá televize a počítač, protože sledování obrazovky odvrací naši pozornost od kvality potravin a množství, které sníme. Navíc organismus tímto vystavujeme stresu, který jak jistě víme, je při jídle nezdravý. I když vám může připadat, že váš oblíbený seriál vás rozhodně od jídla neruší, tak věřte, že tomu tak je. Hlavně co se týče vaší trávící soustavy a mozku.
Odkládejte příbor
Určitě to znáte, jíte a nejednou se přistihnete, že i když jste ještě nedokousali, tak si do úst vkládáte další jídlo. Tento návyk je ale špatný.  Když máme plnou pusu, odložíme příbor. Ruce můžeme prozatím položit třeba do klína. Zároveň vnímáme uvolňující se chuť z jídla. Jídlo jíme vždy pomalu a řádně žvýkáme. Řádným žvýkáním nejen že se zvyšuje schopnost trávení, ale máme z jídla i daleko větší potěšení. Žvýkání spouští produkci enzymů a šťáv, které zajišťují snadné a řádné trávení. Po skončení jídla vždy zůstaneme chvíli tiše sedět a soustředíme se na své zažívání. Představujeme si, jak potrava putuje naším tělesným systémem a jak se následně proměňuje v energii. Po jídle ale nikdy nechodíme spát. Zejména se vyvarujeme spaní přes den. Večer chodíme spát minimálně hodinu a půl po posledním jídle.
Vyhněte se umělým sladidlům
Umělá sladidla se v posledních letech stala velkým klamem. Namísto toho, aby náš organismus šetřila od škodlivého cukru, tak nás daleko více poškozují! Pomalu ale jistě na naše tělo působí jako jed.  V prodeji koupíte několik druhů umělých sladidel, mnohé potraviny i doplňky je však již přímo obsahují, aniž byste si toho všimli. Výrobky zvané dia jsou daleko škodlivější, než kdybyste konzumovali takzvaná „nedietní jídla“. Jedním z nejznámější umělých sladidel je aspartam. Zajímavostí ale je, že aspartam dostatečně nezasytí, ale díky tomu, že snižuje hladinu serotoninu, zvyšuje touhu po cukru, tudíž můžete přibírat na váze. Mnoho výzkumů na zvířatech dokazuje, že po aspartamu v krmení nebo ve vodě, zvířata viditelně tloustla a vyvíjela se u nich cukrovka. Navíc další testy na zvířatech dokázaly, že aspartam zapříčiňuje vznik nádoru prsu a tumorů mozku. Při zkoumání vlivu aspartamu na opice byly zjištěny četné záchvaty. Navíc aspartam byl kdysi používán jako bojovná zbraň. Měl ovlivňovat myšlení nepřítele na bojišti. Tak těmito „jedy“ se mnoho lidí živí. Jako sladidlo zkuste raději přírodní stévii, výborný javorový sirup, med nebo obilný slad či sirup z rostliny agáve.
Nemísíme sladké a slané
Základem správných stravovacích návyků je nejen pravidelné jídlo, ale i odstup mezi jídly.  Dodržujeme tedy dostatečně dlouhou přestávku, abychom získali pocit hladu provázející prázdný žaludek. Musíme také dělat rozdíl, zda nás trápí hlad či chuť. Na chuť si můžeme dát sladké ovoce nebo med. Důležité je i dodržet zásadu, kdy nejdříve jíme slané jídlo a až po něm můžeme teprve sladkosti. Pokud si dáte jako první zákusky, a poté hned řízek, kyseliny se nekontrolovaně začnou mísit a nevolnost je na světě... Takže jako první jídlo si vždy dopřejeme slaný pokrm až následně, nejlépe s půlhodinovým odstupem, si můžeme dát nějaký ten zákusek či sladkost.

Total Comments

  • Nohejbal
  • Kendrion
  • 1
  • 2

Předpověď počasí

Předpověď počasí

Přidejte si nás na Facebooku

Anketa - hlavní

JAK VÁM SE LÍBÍ V PIZZERII LA PUTICA?

Fotbalový sumář
Volejbalová horečka
Prostějovská basketmánie
Ceník inzerce
Hokejový servis
2017 vitejte na svete banner
Speciály Večerníku
2016 jak sel cas banner
2016 stiny minulosti banner

2018 tv pohoda banner

Barometr

Gečnukův triumf.

Nejenom tenisté a tenistky mohou vystoupat na grál krajského sportu. Třetím takovým do party se stal parašutista Dukly Prostějov Jiří Gečnuk, který ovládl anketu Sportovec Olomouckého kraje za rok 2018. Český reprezentant posbíral během kariéry celou řadu medailí, pyšní se také titulem absolutního mistra světa.


Nájemníci se nehrnou.

Nově postavený prostějovský komunitní dům v Sušilově ulici pro potřebné seniory za osmdesát milionů korun příliš netáhne. Magistrát totiž v luxusní nemovitosti nasadil tak vysoké ceny nájemného, že kapacita je nyní zhruba naplněna jen z více než poloviny. A to je hodně málo...

Přechody budou!

Total Comments

Osobnost týdne

JIŘÍ KOLBABA
07 kolbabaPo roce do Prostějova opět zavítal nejznámější český cestoval. V sále kina Metro 70 poutavě vyprávěl o své cestě po Havajských ostrovech, které Prostějovanům popsal jako opravdový ráj. Byla to vskutku zajímavá přednáška.

Total Comments

Číslo týdne

 2
Dvě nové ulice má od minulého úterý Prostějov. Jistě, vybudované domy ve Vrahovicích a také v Čechovicích nějaký čas už stojí, ovšem zdejší noví obyvatelé se nedokázali shodnout na názvu ulic. Tak vězte, že nyní máme v našem městě Meruňkovou a Frébortovu ulici!

Total Comments

Výrok týdne

„„JE TO MOJE CHYBA, A TO SE STÁVÁ VÝJIMEČNĚ!“

Primátor Prostějova František Jura přiznal pochybení v jednom ze svých výroků směrem ke Společenskému domu.
Sebevědomí mu ale rozhodně nechybí...

Total Comments